استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه شروع عملیات نوروزی از ۱۵ اسفند امسال آغاز می‌شود، گفت: با توجه به آغاز ایام شعبانیه و همچنین نیمه شعبان لازم است بر خلاف روال سال‌های گذشته، خدمت‌رسانی به زائران بارگاه منور رضوی زودتر از سال‌های گذشته در خراسان رضوی آغاز شود.

استاندار خراسان رضوی: شروع عملیات نوروزی از ۱۵ اسفند امسال آغاز می‌شود

به گزارش قدس خراسان آنلاین، به نقل از استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری در قرارگاه مرکزی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی اظهار کرد: بسیاری از خدمات ارائه شده به زائران به خصوص در ایام مناسبتی، مبتنی بر دسترسی مناسب به اینترنت است و تامین امنیت خدمات از این طریق اهمیت به‌سزایی دارد.

استاندار خراسان رضوی افزود: برگزاری منظم جلسات از امروز برای پیگیری درخواست‌ها و فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب برای خدمت‌رسانی به زائران مورد تاکید ماست تا در نهایت به تسهیل فرآیند زیارت از مبدا تا مبدا منجر شود.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر با توجه به اینکه بسیاری از مسافران براساس آمار به دست آمده با خودروی شخصی به مشهد سفر می‌کنند، لازم است در توقفگاه‌های بین راهی نسبت به فراهم‌آوری محل استراحت و تامین سرویس‌های بهداشتی با همکاری بخش مردمی و سازمان‌ها و نهادهای خدمت‌رسان اقدام شود.

نظری گفت: همچنین حمل‌ و نقل زائران به شهر مشهد در ایام نوروز با توجه به جمعیت بسیار باید به موقع برنامه‌ریزی شده و مورد استفاده قرار گیرد؛ به همین منظور لازم است تا از ظرفیت سایر استان‌ها بهره‌گیری شود.

استاندار خراسان رضوی ضمن با اشاره به اینکه باید تمام ظرفیت استان در این ایام برای خدمت‌رسانی به زائران استفاده شود، خاطرنشان کرد: بر همین اساس لازم است هیچگونه همایش، سمینار، برگزاری مسابقات و جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی در سطح ملی و بین‌المللی در شهر مشهد برگزار نشود تا امکان خدمت‌رسانی مناسب به زائران با توجه به حجم بسیار آن‌ها فراهم باشد.

وی ضمن تاکید بر فراهم‌آوری مایحتاج ضروری مردم در این ایام همچون دهه آخر ماه صفر بیان کرد: در همین راستا احداث هشت نانوایی ثابت پرتیراژ ماشینی در اطراف حرم رضوی برای تامین نان روزانه زائران و مجاوران با همکاری فرمانداری مشهد در دست برنامه‌ریزی و اقدام است.

نظری افزود: لازم است تا از امروز برنامه‌ریزی برای تامین برخی داروها و نیازهای درمانی زائران در ایام نوروز توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به تعطیلی برخی از درمانگاه‌ها در دست اقدام قرار گیرد تا در این خصوص دچار کمبود نباشیم.

استاندار خراسان رضوی در خصوص اسکان زائران گفت: در دهه آخر ماه صفر ۷۰۰ هزار اسکان شبانه در شهر مشهد فراهم شد و با توجه به حضور زائران نیاز است تا سایر محل‌های اسکان اضطراری توسط دستگاه‌ها و سازمان‌ها فراهم شود.

وی ادامه داد: در حریم پیرامونی حرم رضوی ۱۴ زمین برای پارک موقت ۱۱ هزار خودرو فراهم است اما این تعداد با توجه به حضور میلیونی زائران بسیار کم است؛ از سوی دیگر دسترسی زائران به حمل‌ و نقل عمومی برای حضور در حرم رضوی باید فراهم شود تا زائران از دورترین مکان بتوانند در کمترین زمان ممکن خود را به حرم رضوی برسانند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.