سفیر ایران در اتریش در واکنش به مواضع مداخله‌جویانه کشورهای اروپایی در امور داخلی ایران تصریح کرد: حقوق بشر فقط یک وسیله در جعبه ابزار سیاسی شماست.

سفیر ایران: حقوق بشر فقط یک وسیله در جعبه ابزار سیاسی اروپایی‌هاست

به گزارش قدس آنلاین، عباس باقرپور اردکانی روز شنبه با انتشار پیامی در توئیتر خطاب به اروپایی‌ها نوشت: آیا تا به حال نماینده رژیم اسرائیل را به خاطر جنایات وحشیانه مداوم آنها علیه کودکان و زنان احضار کرده‌اید؟ یا دیگرانی که دولتشان ۸۱ نفر را تنها در یک روز اعدام کرد؟

وی ادامه داد: «مطمئناً خیر، زیرا حقوق بشر فقط یک ابزار در جعبه ابزار سیاسی شماست!» سفیر کشورمان این پیام را با هشتگ «استاندارد دوگانه» به پایان برد.

کشورهای اروپایی اخیرا به بهانه مسائل حقوق بشری و ادعای بی‌اساس مشارکت ایران در جنگ اوکراین، مواضع مداخله‌جویانه، متناقض و مردودی را در پیش گرفته و تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کرده‌اند.

دوشنبه گذشته شورای وزرای امور خارجه اروپا بسته تحریمی جدیدی را که ۲۰ شخصیت و یک نهاد ایرانی را به بهانه مسائل حقوق بشری هدف قرار می‌دهد، تصویب کردند. همچنین ۴ شخصیت و ۴ نهاد ایرانی دیگر بر اساس ادعای واهی مشارکت در جنگ اوکراین به فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا اضافه شده‌اند.

هم زمان شورای اروپا با صدور بیانیه‌ای به تداوم تکرار مواضع مداخله‌جویانه در امور داخلی ایران، اتهام‌زنی درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای و تکرار ادعاهای سیاسی درباره مشارکت نظامی ایران با روسیه در جنگ اوکراین پرداخت.

جمهوری اسلامی ایران نسبت به تبعات رفتارهای مداخله‌جویانه غرب هشدار داده و تصریح کرده است که این قبیل اقدامات بی‌پاسخ نخواهد ماند. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اقدامات ضد ایرانی غرب را مردود، غیر سازنده و متناقض با منشور ملل متحد و مقررات و سازوکارهای بین المللی دانسته و تصریح کرده است، کشورها حق مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل را ندارند.

وی روز دوشنبه در نشست خبری، با اشاره به حق واکنش متقابل ایران و تحریم‌های وضع شده افزود: جمهوری اسلامی ایران در استفاده از ظرفیت ها و توانمندی ها و حقوق قانونی خود به منظور ایجاد بازدارندگی در رفتار غلط و غیر سازنده این کشورها تردیدی به خود راه نخواهد داد و در خصوص هرگونه رفتار غیر سازنده به موقع اقدام خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی بدون واکنش نخواهد بود و ایران تحت تاثیر فشارهای سیاسی که با هدف اخذ امتیاز از جمهوری اسلامی در برخی زمینه ها در حال اقدام و اجرا است نخواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.