کره شمالی دو فروند موشک بالستیک را از سواحل شرقی شبه جزیره کره به سمت دریا پرتاب کرد.

کره شمالی دو فروند موشک بالستیک پرتاب کرد

به گزارش قدس آنلاین، مقامات کره جنوبی و ژاپن اعلام کردند کره شمالی روز یک شنبه دو فروند موشک بالستیک را از سواحل شرقی شبه جزیره کره به سمت دریا پرتاب کرد.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد این دو موشک بالستیک با برد متوسط مسافتی حدود ۵۰۰ کیلومتر را طی کرده و در دریای شرقی فرود آمده است.

در این بیانیه آمده است مقامات اطلاعاتی آمریکا و کره جنوبی در حال بررسی و تجزیه و تحلیل این موشک ها و توسعه برنامه موشکی کره شمالی هستند.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی نیز در بیانیه دیگری ضمن محکومیت شدید این پرتاب موشکی، این اقدام را باعث افزایش تنش ها در شبه جزیره کره دانست. در این بیانیه عنوان شده که شورای امنیت ملی سئول جلسه ای را به منظور بررسی پرتاب موشکی جدید پیونگ یانگ برگزار کرده است.

معاون وزیر دفاع ژاپن نیز در این باره گفت: به نظر می رسد این موشک ها در خارج از منطقه اقتصادی اختصاصی ژاپن فرود آمده است و تاکنون گزارشی از تلفات یا خسارات احتمالی گزارش نشده است.

کره شمالی در حالی این دو موشک را پرتاب کرد که این کشور دو روز پیش یک موتور سوخت جامد با رانش بالا را برای توسعه موشک بالستیک قاره پیما آزمایش کرد. کارشناسان می‌گویند این موتور امکان پرتاب سریعتر و متحرک‌تر موشک‌های بالستیک را فراهم می‌کند.

این آزمایش در مرکز «آزمایش‌های ماهواره‌ای سوهای» انجام گرفته و کیم جونگ اون، رئیس کره شمالی شخصاً در محل انجام آن حضور داشته است. اون ابراز امیدواری کرده که کشورش بتواند در مدتی کوتاه یک سلاح استراتژیک دیگر بسازد.

کارشناسان می گویند به نظر می رسد این آزمایش با هدف توسعه یک موشک بالستیک قاره پیمای سوخت جامد جدید انجام شده است. موتور سوخت جامد برخلاف موتورهای سوخت مایع پایداری بیشتری داشته و می تواند بدون هیچ فرآیند آماده سازی باعث غاقل گیری دشمن شود.موتور سوخت جامد جدید که رانش بالایی دارد در نوع خود منحصر به فرد بوده و در موشک های قاره پیما با توانایی حمل کلاهک هسته‌ای استفاده می‌شود.

رونمایی از این موتور بخشی از تلاش های پنج مرحله ای پیونگ یانگ برای دستیابی به بازدارندگی هسته‌ای در برابر تهدیدات آمریکا محسوب می شود. پیش تر کره شمالی موفق به آزمایش هسته‌ای و نیز رونمایی از موشک قاره پیما که توانایی رسیدن به خاک ایالات متحده را دارد، شده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.