تفاهم نامه همکاری فدراسیون‌های تیراندازی و ورزش‌های دانشگاهی با حضور مسئولان ۲ فدراسیون امضا شد.

تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون ورزش دانشگاهی و تیراندازی امضا شد

به گزارش قدس آنلاین، این تفاهم نامه با حضور مرتضی قربانی رئیس فدراسیون تیراندازی و هادی بشیریان رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با هدف تقویت این رشته در فضای ورزشی دانشگاه‌ها و شناسایی دانشجویان با استعداد این رشته به امضا رسید.

در این مراسم مهدی مبینی دبیر کل فدراسیون تیراندازی، ابراهیم علی دوست و داریوش خواجوی، نائب رئیس و دبیر کل فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی و علی‌اکبر کریمی، رییس اداره مسابقات این فدراسیون به امضا رسید.

بشیریان گفت: تیراندازی جزو رشته‌های اصلی یونیورسیاد است و دنبال تقویت این رشته هستیم و امکانات خوبی در دانشگاه ها در اختیار داریم و در این رشته در یونیورسیادها و مسابقات دانشجویان جهان، دختران تیراندازی خوش درخشیدند.

وی ادامه داد: درآخرین روره یونیورسیاد در ناپل ایتالیا دختران دانشجو موفق به کسب مدال طلا و نقره گرفتند.

رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی افزود: با کمک هم می‌توانیم نیروهای جدیدی را به تیم ملی تزریق کنیم و با برگزاری لیگ تیراندازی در حوزه دانشجویی را با حضور چند استان آغاز می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در تفنگ و تپانچه فعالیت‌های زیادی را داشتیم اما در اهداف پروازی تا کنون فعال نبودیم و امکانات آن را نداشتیم ولی دانشجویان علاقه‌مند زیادی داریم و در دانشگاه‌های مادر می‌توان فضای آن را ایجاد کرد.

رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی افزود: بعد از پایان امتحانات دانشجویان، مسابقات انتخابی مجددی را برای نفرات اعزامی به یونیورسیاد برگزار می‌کنیم تا اگر نفرات جدیدی مستعدی در بین دانشجویان حضور دارند معرفی و شناخته شوند.

بشیریان تاکید کرد: ما سه میلیون و۲۰۰ هزار دانشجو با میانگین سنی بین ۱۸ تا ۲۴ سال داریم و اگر مسابقات استانی برگزار شود استعدادهای خوبی در تیراندازی شناسایی می‌شود.

وی همچنین به حضور مریم طالبی سرمربی جدید تیم ملی تفنگ کشورمان در یونیورسیاد ناپل و کسب مدال های خوشرنگ در این دوره گفت: به فدراسیون تیراندازی به خاطر انتخاب خوب خانم طالبی به عنوان سرمربی تیم ملی تفنگ تبریک می‌گویم‌.

علی‌دوست، نایب رئیس فدراسیون ملی ورزشهای دانشگاهی نیز گفت: ۱۲۰ دانشگاه در سراسر کشور را در به ۱۰ منطقه تقسیم کردیم و زمینه را برای راه اندازی خط‌ها و سالن‌های تیراندازی فراهم کردیم.

به گفته وی در ۱۰ دانشگاه ۱۰ سالن تیراندازی از ۵ تا ۱۰ خط احداث شده است اما در برخی از آنها مشکل اسلحه داریم. ما این پتانسیل را داریم که در بحث اهداف پروازی نیز فضاهایی را در برخی دانشگاه‌ها ایجاد کنیم. ۸ ماه دیگر یونیورسیاد در چین برگزار می‌شود، با توجه به اینکه یونیورسیاد بعد از المپیک مهم‌ترین رویداد ورزش جهان است، لازم است همکاری زیادی بین ۲ فدراسیون وجود داشته باشد تا در این مسابقات نیز ایران ضمن حفظ جایگاه خود، نتیجه در خور نام ایران را نیز کسب کند.

مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی در این دیدار اظهار داشت: در بحث اهداف پروازی و توسعه این رشته در دانشگاه‌ها همکاری لازم را با فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی خواهیم داشت.

وی در ادامه افزود: رشته گلوله‌زنی را در فدراسیون فعال کردیم و مسابقات آن را برگزار کردیم.

رئیس فدراسیون تیراندازی تاکید کرد: در این مدت توسط کمیته استعدادیابی در رشته تیراندازی ۳۵۰ نفر استعدادها شناسایی شده اند و بدنبال این هستیم که در بین دانشجویان نیز استعدادهای رشته تیراندازی شناسایی شود.

مهدی مبینی، دبیر کل فدراسیون تیراندازی نیز عنوان کرد: در بحث توسعه اهداف پروازی همکاری‌های زیادی می تواند بین ۲ فدراسیون ایجاد شود و در بحث سلاح‌های بادی از پتانسیل‌های سالن‌های دانشگاه‌های استفاده خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.