معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: مشارکت کارخانه‌های نوآوری در حل مسائل شهری نقش موثری دارد

مشارکت کارخانه‌های نوآوری در حل مسائل شهری نقش موثری دارد

به گزارش قدس خراسان آنلاین، سیدعلی حسینی امروز، ۲۷ آذرماه در اولین هم اندیشی مدیران کارخانه‌های نوآوری کشور در مشهد اظهار کرد: کارخانه‌های نوآوری با هدف رشد و توسعه ایده‌های خلاقانه نیروهای متخصص به بهره‌برداری رسیده است. این فضا فرصتی برای کارآفرینی و رشد ایده است. سرمایه‌گذاری اصل توسعه و رشد اقتصادی در کشور محسوب می‌شود و سرمایه‌گذاری در این حوزه باعث شده هرگونه زیرساختی فراهم شود تا یک ایده تبدیل به کسب و کار شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: بسترسازی و فراهم کردن فضای مناسب برای فعالیت‌های علمی و ترویج و تشویق فرهنگ کارآفرینی و کسب و کار، به نوعی مشارکت با نوآوری بوده و این همکاری در رفع مشکلات شهری نقش موثری دارد.

وی افزود: در مسائل شهری مشکلاتی وجود دارد که نیازمند افرادی متفکر و خلاق است که با ارائه ایده‌های مناسب قادر خواهند بود مشکلات را رفع کنند. از آنجا که کارخانه‌های نوآوری با هدف فراهم کردن بستر مناسب برای متفکران و متخصصان ایده‌پردازی است، باید از آنها به منظور توسعه طرح‌های شهری حمایت کرد.

حسینی تاکید کرد: کارخانه نوآوری باید در قالب طرح خدمت عمومی به شهر مشهد، حل مسائل شهری را در اولویت برنامه‌های اجرایی خود قرار دهد. در این راستا، نه تنها شرکت‌های مستقر در کارخانه نوآوری، بلکه کلیه عناصر زیست بوم نوآوری شهر مشهد و کل کشور می‌توانند نقش آفرینی کنند و شهرداری مشهد، آمادگی خود را جهت تعامل و همکاری و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها، اعلام می‌کند.

گفتنی است؛ این هم اندیشی با حضور مدیران کارخانه‌های نوآوری استان‌های گرگان، کرمانشاه، گیلان، یزد، شیراز، البرز، قم و از تهران در کارخانه نوآوری مشهد برگزار شد. در ابتدای این همایش میثاق‌نامه‌ای بین مدیران کارخانه‌های نوآوری کشور با معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد با هدف هم عهد شدن در راستای رشد و تعالی بیشتر در توسعه اقتصادی کشور به امضا رسید. در ادامه هر یک از مدیران کارخانه‌های نوآوری کشور گزارشی از فعالیت واحدهای اقتصادی خود ارائه کردند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.