دومین بانک بزرگ روسیه با نادیده گرفتن تحریم‌های آمریکا مبادلات بانکی برون مرزی با ایران را آغاز می‌کند.

دومین بانک بزرگ روسیه مبادلات بانکی برون مرزی با ایران را آغاز می‌کند

به گزارش قدس آنلاین بانک وی تی بی روسیه تحریم‌های آمریکا علیه ایران را با انتقال ریالی برون مرزی ایران نادیده می‌گیرد.

نشریه اقتصادی کمرسانت روسیه گزارش داد VTB، دومین بانک بزرگ روسیه اعلام کرده است که علی رغم تحریم‌های آمریکا، نقل و انتقالات بانکی برون مرزی را با ریال ایران راه اندازی خواهد کرد.

دارندگان حساب‌های خرد و تجاری VTB می‌توانند مبالغی تا سقف ۳۰۰۰۰۰ دلار (۲۰ میلیون روبل) را در مقادیر معادل ریالی انتقال دهند.

به گفته این بانک، تمام نقل و انتقالات با یک درصد کارمزد با وجوهی در روز کاری بعد به حساب بانکی ایران واریز می‌شود.

این بانک در بیانیه مطبوعاتی خود خاطرنشان کرد: نقل و انتقالات فرامرزی هم به نفع اشخاص حقیقی و هم حقوقی با رعایت الزامات قانون ارز امکان پذیر است.

بنابر این گزارش، مشتریان باید با خرید ارز از بانک از طریق اپلیکیشن موبایل، یک حساب ریالی جدید ایرانی در VTB افتتاح کنند. همچنین از طریق واریز ریالی در شعب VTB می‌توان معاملات را انجام داد.

این بانک افزود: ما به اولین بانکی تبدیل شده‌ایم که حواله‌های بین‌المللی پول به ایران را اجرا می‌کنیم و با در نظر گرفتن تقویت روابط تجاری، رشد همکاری‌های اقتصادی و توسعه گردشگری، انتظار داریم این انتقال‌ها مورد تقاضا باشد.

VTB تجربه گذشته در معامله با نقل و انتقالات بانکی با ایران را دارد، اما به دلیل نقض تحریم‌های بانکی در سال ۲۰۱۴ توسط آمریکا ۹.۵ میلیون دلار جریمه شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.