کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: با نفوذ جریانات سرد و مرطوب شمالی به استان از اواخر امشب، کاهش دمای هوای روزانه در استان بین هشت تا ۱۰ درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود.

دمای هوا در خراسان رضوی تا ۱۰ درجه کاهش می یابد

به گزارش قدس خراسان آنلاین، مرتضی اثمری اظهار کرد: همچنین پیش‌بینی می‌شود بر اثر فعالیت این سامانه ناپایدار و سرد، دمای شبانه در استان خراسان رضوی به ویژه در مناطق سردسیر فردا شب به پنج درجه زیر صفر برسد و سرمای هوا تا اوایل هفته آینده در استان ماندگار باشد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: دمای هوای روزانه شهر مشهد فردا چهارشنبه با کاهش هشت درجه‌ای به پنج درجه سلسیوس می‌رسد.

وی گفت: همچنین با ورود این سامانه ناپایدار به استان افزایش ابرناکی، افزایش شدت وزش باد، کاهش قابل ملاحظه دما و در برخی از نقاط به ویژه نواحی شمالی استان بارش پراکنده باران و برف طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری پیش بینی می‌شود.

اثمری افزود: همچنین طی این مدت تشکیل مه، کاهش دید، لغزندگی و یخ زدگی جاده ها و اختلال در سیستم حمل و نقل استان خراسان رضوی دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: امروز کماکان وضعیت جوی استان خراسان رضوی آرام و پایدار و آسمان غالبا صاف تا قسمتی ابری است که در شهرهای بزرگ و صنعتی به ویژه شهر مشهد با انباشت آلاینده های جوی همراه خواهد بود.

وی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین منفی یک تا ۱۲ درجه سلسیوس بالای صفر در نوسان بود و بیشینه دمای هوای مشهد به ۱۳ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای امشب مشهد به منفی یک درجه سلسیوس می‌رسد.

اثمری افزود: قوچان با کمینه دمای هوای منفی ۶ درجه سلسیوس و بردسکن با بیشینه دمای هوای ۱۵ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین طی این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد از شهرستان‌های سبزوار و بردسکن با ۲۵ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.