«ناصر ابوحمید» اسیر فلسطینی مبتلا به سرطان که به هفت بار حبس ابد در زندان‌های رژیم صهیونیستی، محکوم شده بود، صبح امروز به دلیل اهمال عامدانه پزشکی به شهادت رسید.

اسیر فلسطینی که به دلیل قصور پزشکان صهیونیست به شهادت رسید که بود؟

به گزارش قدس آنلاین، «ناصر ابوحمید» اسیر ۵۰ ساله فلسطینی که به سرطان مبتلا بود و وضعیت وخیمی داشت، بامداد امروز (سه شنبه،۲۰ دسامبر) در بیمارستان رژیم صهیونیستی «آساو هروویه» در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ به شهادت رسید.

تا زمان تنظیم این گزارش، هنوز طرف‌های رسمی در رژیم صهیونیستی هیچ واکنش و پاسخی به این جنایت جدید در حق اسرای فلسطینی نداده‌اند.

شهید ابوحمید که بود؟

ابوحمید، از اردوگاه «الامعری» در نزدیکی رام‌الله از سال ۲۰۰۲، به اسارت رژیم صهیونیستی درآمده است و به اتهام مشارکت در تاسیس «کتائب شهداء الاقصی» شاخه نظامی جنبش فتح و اجرای چندین عملیات علیه ارتش رژیم صهیونیستی به هفت مرتبه حبس ابد و ۵۰ سال حبس محکوم شده بود.

اسیر فلسطینی که به دلیل قصور پزشکان صهیونیست به شهادت رسید که بود؟

بارها ساکنان فلسطین در رام‌الله در اعتراض به تداوم اسارت او به رغم بیماری، تظاهرات برگزار کرده بودند.

اسیر فلسطینی که به دلیل قصور پزشکان صهیونیست به شهادت رسید که بود؟

به نوشته «رأی الیوم»، یک برادر او در سال ۱۹۹۴ به شهادت رسید و پنج برادر او نیز به حبس ابد در زندانهای رژیم صهیونیستی محکوم شده‌اند. منزل خانواده ابوحمید بارها از سوی اشغالگران تخریب شده و مادر او سالهاست که از ملاقات با فرزندانش محروم شده است.

رژیم صهیونیستی ۴۷۰۰ فلسطینی را هنوز در زندانهای خود در بند دارد که از این میان، ۱۵۰ نفر کودک و ۳۳ زن هستند.

پس از اعلام شهادت ابوحمید، جنبش فتح و نیروهای ملی و اسلامی خواستار اعتصاب سراسری در اعتراض به سیاست اهمال پزشکی عمدی در حق اسرای فلسطینی شدند.

نخستین واکنش مادر ابوحمید پس از شنیدن خبر شهادت او

مادر شهید ابوحمید پس از شنیدن خبر شهادت پسرش گفت: شهادت آرزوی او بود. او در آخرین ملاقاتش به من گفته بود من شهادت را آغاز کرده‌ام و می خواهم پیش برادرم عبدالمنعم و همه شهدا بروم».

اسیر فلسطینی که به دلیل قصور پزشکان صهیونیست به شهادت رسید که بود؟

اسیر فلسطینی که به دلیل قصور پزشکان صهیونیست به شهادت رسید که بود؟

وی افزود: «الحمدلله که او را دیدم و چشمانم را از او پر کردم، درست بود که در کما بود، اما حتماً در حالی که من در سرش قرآن می خواندم، صدایم را از درون می‌شنید».

مادر ابوحمید گفت: پسرم ناصر از کودکی شجاع و مقاوم بود...الحمدلله رب العالمین که شهدا را از میان ما برگزید، این سرنوشت ما و همه مردم فلسطین است، هر خانواده‌ای در فلسطین، شهید و اسیر داده است.

وی ابراز امیدواری کرد که اشغالگران به برادران اسیر ابوحمید اجازه دهد که با برادرشان وداع کنند.

هیأت امور اسرا: ابوحمید در نتیجه اهمال پزشکی عمدی به شهادت رسید

هیأت امور اسرا و آزادگان فلسطین که یک نهاد دولتی فلسطین است، اعلام کرد که ابوحمید در نتیجه سیاست اهمال پزشکی عمدی و بی‌توجهی سازمان زندان‌های صهیونیستی که به وخامت بیشتر وضعیت او منجر شد، به شهادت رسیده است.

روز گذشته این اسیر فلسطینی در نتیجه وخیم شدن وضعیت جسمی به کما رفت و به بیمارستان انتقال یافت و صبح امروز، خبر شهادت او اعلام شد.

هیأت امور اسرا و آزادگان و دیگر نهادهای حقوقی فلسطینی بارها خواستار آزادی این اسیر مبتلا به سرطان شده بودند و درباره شهادت او هشدار داده بودند اما با این حال رژیم صهیونیستی حاضر به آزادی وی نشد.

حماس: شهادت ابوحمید جنایت دیگری از رژیم صهیونیستی است

پس از اعلام خبر شهادت این اسیر فلسطینی، «حازم قاسم» سخنگوی حماس در بیانیه‌ای تاکید کرد که شهید ناصر ابوحمید تا لحظات آخر به مبارزه ادامه داد و نماینده همه ملت فلسطین بود.
وی شهادت ابوحمید را جنایت بزرگی دانست که رژیم صهیونیستی در حق این اسیر، دیگر اسرا و عموم ملت فلسطین مرتکب شده است.

اسیر فلسطینی که به دلیل قصور پزشکان صهیونیست به شهادت رسید که بود؟

وی تصریح کرد که این جنایت باید با تشدید رویارویی و مقابله با دشمن صهیونیستی به منظور توقف سیاست کوتاهی پزشکی در حق اسرا پاسخ داده شود.
سخنگوی حماس تاکید کرد که سیاست کوتاهی و اهمال پزشکی بیانگر اوج جنایات سازمان زندان‌های صهیونیستی در حق اسرا است.
حازم قاسم با اشاره به اینکه مسئله اسرا همواره در راس اولویت‌های جنبش حماس قرار داشته، تصریح کرد که حل و فصل این مسئله، نه با بهبود اوضاع معیشتی در داخل زندان‌ها، بلکه با آزادی‌شان خواهد بود.

باشگاه اسرای فلسطینی: شمار شهدای اسیر فلسطینی به ۲۳۳ نفر رسید

باشگاه اسرای فلسطینی نیز طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن شهادت این اسیر مبارز فلسطینی اعلام کرد: به این ترتیب شمار شهدای اسیر در زندان‌های رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ تاگنون به ۲۳۳ نفر رسیده است که از این میان، ۷۴ اسیر به دلیل اهمال پزشکی و با مرگ تدریجی، جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.