نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در برنامه‌های فرهنگی دانش آموزی، سخنرانی و مجلس یک طرفه اگر زیان بار نباشد، یقیناً سودآور نیست و به جای آن، مبلغان باید در فضای مدارس به ایجاد فضای ارتباطی توجه شود تا در سایه یک ارتباط مستمر با جریان روحانیت، دانش آموز به جایگاهی برسد که یک بچه مسجدی در جایگاه یک دانش آموز باشد.

مبلغان مذهبی باید با دانش آموزان ارتباط مستمر و دوطرفه داشته باشند

به گزارش قدس خراسان آنلاین، آیت الله سید احمد علم الهدی در اجلاس استانی شورای همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: نکته‌ای که تا به امروز در جریان مدیریتی آموزش و پرورش موردغفلت قرار گرفته بود، توجه به ظرفیت بالای امامت جمعه بود که خوشبختانه برگزاری این اجلاس، چراغ امید را در دل بسیاری از دغدغه‌مندان روشن کرده و همکاری ائمه جماعات استان می‌تواند ثمرات چشمگیری در نهاد تعلیم و تربیت کشور داشته باشد.

وی ادامه داد: ظرفیت بالای ائمه جمعه در صورتی که با یک اقدام جدی و متقابل مواجه شود، می‌تواند ختم به نتایج درخشان باشد؛ یکی اینکه تدابیر اجرایی و فنی آن از طرف ادارات کل آموزش و پرورش مدیریت شود و دیگری اینکه حوزه‌های علمیه هم با مشارکت و دغدغه مندی بالا در طرح‌ها شرکت کنند.



نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: چالش‌های موجود در این ارتباط متقابل، محدود به خراسان رضوی هم نیست و یک معضل کشوری است، زیرا در یک شهرستان ممکن است ائمه جماعات تشخیص خاصی داشته باشند که در آن جایگاهی برای کنش گری آموزش و پرورش وجود ندارد و در شهرستان دیگر هم این آموزش و پرورش باشد که برنامه خاصی را بدون توجه به ظرفیت مدارس علمیه در دستورکار قرار دهد. با این حال، همه این چالش‌ها به خاطر نبود هم پوشانی است که باعث شده تا برنامه‌ها فاقد جامعیت باشند.



وی تصریح کرد: فضایی که در جریان اغتشاشات در مدارس به وجود آمد، محصول همان حرکت‌هایی است که زمانی در قالب اجرای طرح ۲۰۳۰ در نظام تعلیم و تربیت کشور به منصه ظهور رسید. با این حال، حقیقت این است که حوزه‌های علمیه باید در مقام مدیریت فضا به میدان بیایند و هر چه که باشد، دست از امر تبلیغی و فعالیت فرهنگی برندارند، اما در همین جریان باید آگاه بود که این فعالیت تبلیغی، اصول و جزئیاتی دارد که باید به آن توجه شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.