دومین دور مشورت‌های سیاسی ایران و بنگلادش به ریاست علی باقری و قائم مقام وزارت خارجه بنگلادش در داکا برگزار شد.

برگزاری دومین دور مشورت‌های سیاسی ایران و بنگلادش در داکا

به گزارش قدس آنلاین، دومین دور مشورت‌های سیاسی بین وزارتخانه‌های امور خارجه‌ جمهوری اسلامی ایران و بنگلادش در داکا برگزار شد.

علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه و «مسعود بن مومن» قائم مقام وزارت امور خارجه بنگلادش، ریاست هیأت‌های ایرانی و بنگلادشی را در این دور از رایزنی‌ها بر عهده داشتند و درباره راه‌های توسعه همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

همچنین در این نشست که نمایندگان دستگاه‌های اقتصادی بنگلادش هم حضور داشتند، دو طرف بر برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی بین ایران و بنگلادش تأکید کرده و فعال سازی تعامل پارلمانی را پشتوانه استحکام روابط دوجانبه ارزیابی کردند.

در این نشست همچنین مقرر شد هیأت‌های بازرگانی ایران و بنگلادش از جمله هیأت‌های اتاق‌های بازرگانی، صنایع و معادن، تعاملات تجاری دو کشور را افزایش دهند.

در این نشست دو طرف همچنین درباره موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی نیز گفت‌وگو و رایزنی کردند.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در این نشست با اشاره به اصالت حقوق بشر در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: قدرت‌هایی که ده‌ها سال حقوق ملت مظلوم فلسطین را زیر پا گذاشته و با تمام توان از اشغالگری و تجاوزگری رژیم صهیونیستی حمایت کرده و می‌کنند، وجاهت و صلاحیت اظهارنظر درباره حقوق بشر را ندارند.

باقری با اشاره به پیوندهای تاریخی، تمدنی و فرهنگی بین دو ملت ایران و بنگلادش، تحکیم پیوندهای دو کشور را در گرو تعامل پیوسته و گسترده بین دولت‌های ایران و بنگلادش در عرصه‌های مختلف خواند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.