مدیر سلامت کار و محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۹۴۷ مورد مدرسه در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال هستند که از این تعداد  دو هزار و ۲۲۷ مورد  مربوط به شهرستان مشهد است، گفت: کل بازرسی های کارشناسان بهداشتی از ابتدای آذرماه در مناطق تحت پوشش دانشگاه هزار و ۱۰۹ مورد و در مشهد ۵۶۶ مورد ثبت شده است.

انجام بیش از یک هزار بازدید بهداشتی از مدارس در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، فرشید وفا اظهار کرد: در فصول سرد سال احتمال شیوع بیماریهای ویروسی افزایش می یابد از همین رو بازدیدها از مدارس توسط کارشناسان بهداشت ادامه دارد ، در همین راستا از ابتدای آذرماه تاکنون ۲۴۸ مورد اعلام عدم انطباق شرایط با پروتکل های بهداشتی به آموزش و پرورش گزارش شده است.

مدیر سلامت کار و محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ۲۴۸ مورد عدم انطباق شرایط مدرسه با پروتکل های بهداشتی گزارش شده است که از این تعداد ۹۵ مورد مربوط به شهر مشهد است.

وی با بیان اینکه رعایت ماسک و فاصله گذاری اجتماعی، تهویه مناسب ، رعایت اصول بهداشت فردی و واکسیناسیون از جمله موضوعاتی است که توسط کارشناسان بهداشتی مورد بررسی قرار می گیرد، گفت: بیشترین مورد رعایت شده از سوی مدارس در حوزه واکسیناسیون کووید با امار بالای ۹۰ درصد گزارش شده است .

وفا گفت: استفاده از ماسک نیز در بازه زمانی یک ماهه ۴۰ درصد و فاصله گذاری اجتماعی ۳۳ درصد گزارش شده است که کمترین آمار رعایت پروتکل های بهداشتی است و می تواند باعث شیوع مجدد بیماریهای ویروسی از جمله کووید و آنفولانزا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.