وزارت دفاع کره جنوبی امروز چهارشنبه اعلام کرد به دنبال افزایش بودجه در زمینه دفاعی به شکل سالانه و به طور میانگین تا ۶.۸ درصد طی ۵ سال آینده با تمرکز بر افزایش ظرفیت های غافلگیرکننده امنیتی برای مقابله با تهدیدهای موشکی و هسته ای کره شمالی است.

کره‌جنوبی توان نظامی در برابر همسایه شمالی را افزایش می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین، وزارت دفاع کره جنوبی نخستین برنامه کار در دولت محافظه کار «یون سوک یول» که در ماه مه ریاست جمهوری این کشور را بدست گرفت، در میانه تنش ها به خاطر انجام آزمایش های موشکی هفته گذشته کره شمالی و عبور پهپادهای این کشور از منطقه مرزی میان دو کره ارائه کرد.

برنامه کار ارائه شده از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷میلادی شامل طرح های تقویتی دفاعی متنوع از جمله ایمن سازی تعداد بیشتری زیردریایی های اندازه متوسط که با موشک های بالستیک تجهیز شدند و جنگنده های رادارگریز اضافی در کنار برنامه ای برای حفظ تعداد پرسنل فعال تا ۵۰۰ هزار نفر است.

این وزارتخانه ابراز امیدواری کرد تا ۵ سال آینده ۳۳۱.۴ تریلیون وون معادل ۲۶۱ میلیارد دلار برای بهبود ظرفیت های دفاعی و ۲۲۴ تریلیون وون برای مدیریت سربازان، تجهیزات و مکان ها هزینه کند.

همچنین هدف وزارت دفاع کره جنوبی این است که بودجه دفاعی این کشور را افزایش دهد و آن را از ۵۴.۶ تریلیون وون در سال جاری میلادی به ترتیب به ۵۷.۱ تریلیون وون برای سال آینده و ۶۱.۴ تریلیون وون در سال ۲۰۲۴، ۶۶ تریلیون وون در سال ۲۰۲۵، ۷۰.۹ تریلیون وون در سال ۲۰۲۶ و در نهایت به ۷۶ تریلیون وون در سال ۲۰۲۷ برساند. طی این مدت میانگین افزایش سالانه ۶.۸ درصد خواهد بود. قرار است برنامه بودجه دفاعی در پارلمان این کشور تصویب شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.