رئیس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد گفت: قیمت پیاز با تزریق بارهای جدید به میادین میوه و تره‌بار شهر نسبت به یک هفته قبل روند کاهشی دارد.

قیمت پیاز در بازار مشهد روند کاهشی دارد

به گزارش قدس خراسان، حیدر ساکن برجی اظهار کرد: با توجه به صادرات پیاز طی دو هفته قبل و همزمان با شب یلدا در کشور، قیمت پایه صادراتی آن افزایش یافته بود که این افزایش قیمت به ۲۵ درصد رسیده بود.

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد بیان کرد: به تازگی برداشت پیاز از زمین‌های کشاورزی زمین های جیرفت از توابع استان کرمان آغاز شده است و روزانه یکهزار و ۵۰۰ تن به بازار کشور تزریق می‌شود، از این میزان روزانه حدود پنج دستگاه کامیون بار پیاز وارد استان خراسان رضوی می‌شود.

وی افزود: انبارهای استانهای دیگر از جمله اصفهان و برخی انبارهای استان خراسان رضوی نیز در حال تخلیه باقیمانده پیاز هستند و از این محل در مجموع ۲ هزار و ۷۰۰ تن پیاز روزانه به بازار کشور تزریق می شود.

ساکن برجی گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو پیاز در میادین مشهد به هشت تا ۱۴ هزار تومان رسیده که گران نیست، زیرا هزینه‌های تمام شده تولید پیاز برای کشاورزان افزایش یافته و کمتر از این قیمت نمی‌توان پیاز را فروخت.

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد همچنین با اشاره به کاهش قیمت سیب‌زمینی در مشهد اظهار داشت: سیب زمینی در چند هفته اخیر نوسان قیمت در حد هر کیلوگرم بین ۲ تا سه هزار تومان داشت و از رشد قیمتی بالایی برخوردار نبود، با حمل بار جدید سیب زمینی از غرب کشور به بازارهای استان، قیمت هر کیلوگرم از آن بین هشت تا ۱۳ هزار تومان در میادین مشهد است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.