نشست امت همدل؛ یادواره شهید قدس، سردار حاج قاسم سلیمانی با عنوان «قدس شریف، مسیر مشترک امت واحده» عصر امروز در دانشگاه بین‌المللی مذاهب برگزار شد.

سیدعباس صالحی: شهید سلیمانی سردار وحدت اسلامی بود

به گزارش قدس آنلاین، نشست امت همدل؛ یادواره شهید قدس، سردار حاج قاسم سلیمانی با عنوان «قدس شریف، مسیر مشترک امت واحده» عصر امروز، یکشنبه 11 دی، در دانشگاه بین‌المللی مذاهب با حضور علما، صاحب‌نظران و فعالان حوزه مقاومت و تقریب برگزار شد و مهمانان حاضر در این همایش در محورهای «نقش شهید حاج قاسم سلیمانی در بازگرداندن اولویت فلسطین به اولویت اول جهان اسلام»، «جایگاه و نقش شهدای مقاومت و تقریب در فرآیند تحقق تمدن نوین اسلامی»، «بررسی ظرفیت‌های تقریبی مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی»، «تأثیر شهادت حاج قاسم سلیمانی بر وحدت و همدلی مسلمین» و «نقش محور مقاومت در تغییر معادلات منطقه‌ای» به ایراد سخنرانی پرداختند.

سیدعباس صالحی، رییس دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی، درسخنانی با عرض خیر مقدم به حضار و گرامیداشت یاد امام(ره) و شهید سلیمانی و همرزمانش به تبیین اندیشه و مکتب شهید سلیمانیاز منظر تقریب مذاهب پرداخت و گفت: او واقعا یک مکتب بود کهپشتوانه این مکتب حکمت بود.

وی افزود: یکی از حوزه های درس اموز از ایشان در حوزه وحدت و تقریب است و بی تردید او سردار وحدت و تقریب اسلامی بود.

صالحی در ادامه به بیان سه حوزه تقریبی در زندگی و مکتب شهید سلیمانی پرداخت و گفت: حوزه اول حوزه تقریب اجتماعی است که دراین حوزه ایشان دارای نظر اجتماعی و عمل مستمر بود؛ به ویژه انجایی که می‌گوید این بی حجاب است آن باحجاب است... اینها مردمما هستند، بچه های ما هستند، پدر اداره می کند، پدر جذب می کند.

وی ابراز کرد: از نگاه شهید سلیمانی جامعه ما خانواده ماست و این جمله کلیدی ایشان است و تقریب اجتماعی مبتنی بر همین نگاهاست و زندگی اجتماعی را باید با این جمله اداره کرد.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به ساحت دوم تقریبی؛ تقریب بین مذاهبی در اندیشه پ عمل سردار سلیمانی گفت: از جملهاصول مهم تقریب بین مذاهبی در اندیشه ایشان دوست داشتن و تکریم اهل سنت، قبول نداشتن پروژه شیعه سازی و تبشیر شیعی درمسیر فعالیت، کمک عادلانه به مجموعه های فرهنگی شیعه و اهل سنت و حمایت از جان و مال و ناموس اهل سنت به مانند شیعیان بود.

وی در پایان تقریب انسانی و بین ادیانی را سومین حوزه تقریبی در نظر و عمل شهید سلیمانی خواند.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.