۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹
کد خبر: 839702

مسئول مرکز راهبری گاز کشور گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۵۰ میلیون مترمکعب گاز تحویلی به خطوط بوده که از این میزان بیش از ۷۴ درصد یعنی نزدیک به ۶۳۰ میلیون مترمکعب آن در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده مصرف شده که رقم قابل توجهی است.

سهم مصرف گاز بخش خانگی به ۷۴ درصد رسید

به گزارش قدس آنلاین، ییلاقی، مسئول مرکز راهبری گاز کشور گفت: میزان مصرف گاز در ۲۴ ساعت گذشته نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل افزایش بیش از ۴۰ میلیون مترمکعبی را در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده را نشان می‌دهد.

وی افزود: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته استان‌های تهران با ۱۱۵ میلیون مترمکعب، خراسان رضوی ۵۷، اصفهان ۴۷ و مازندران ۳۶ میلیون مترمکعب در رتبه‌های بیشترین مصرف گاز بودند.

مسئول مرکز راهبری گاز کشور ادامه داد: از نظر بیشترین سرانه مصرف گاز به استان‌های تهران، مازندران و آذربایجان غربی متعلق بوده و پیش بینی می‌شود در هفته آینده شاهد کاهش دما و ماندگاری سامانه سرد در کشور باشیم که این از عوامل اصلی افزایش مصرف گاز خواهد بود.

وی گفت: با کاهش ۱۰ درصدی مصرف از طریق صرفه جویی، رعایت الگوی مصرف، استفاده از پرده‌های ضخیم، پوشیدن لباس گرم در منزل و محل کار و عدم استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز در محیط باز بتوانیم شاهد پایداری و تداوم اطمینان بخش گاز برای همه مشترکین در سراسر کشور باشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.