مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه درس جوانمردی را می‌توان در ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی آموخت، گفت: فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، میراث معنوی ایرانیان است، بنابراین ضرورت دارد تا زورخانه شهید فهمیده مرمت و بازسازی شده و در اختیار اهالی ورزش قرار گیرد.

لزوم مرمت و بازسازی زورخانه شهید فهمیده

به گزارش قدس آنلاین، وحید رضا انارکی محمدی - مدیر عامل این شرکت به همراه باران چشمه - رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای از بخش‌های مختلف زورخانه شهید فهمیده تهران بازدید کردند.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با بیان این مطلب که زورخانه شهید فهمیده مجموعه‌ای برای آشنایی با ورزش کهن پهلوانی و زورخانه‌ای در ایران است، افزود: ورزش زورخانه‌ای از آیین های پهلوانی و ورزش های سنتی ایرانیان محسوب می شود بنابراین باید برای ترویج و توسعه این ورزش تلاش کنیم.

باران چشمه، رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای با تأکید بر اینکه ورزش زورخانه‌ای نماد هویت و تاریخ ایرانیان است، گفت: در راستای توسعه کمی و کیفی ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی نیازمند مرمت و بازسازی این مجموعه‌های ورزشی هستیم.

رئیس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی با بیان اینکه تمامی خانواده‌های ایرانی باید با این ورزش که هویت دینی و ملی ماست آشنا شوند، گفت: تربیت نیروی انسانی در ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در اولویت قرار دارد و این خود نشان دهنده اهمیت و جایگاه این ورزش است.

باران چشمه با بیان این مطلب که زورخانه شهید فهمیده تهران در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، تصریح کرد: این بنا نمونه‌ای از معماری سنتی ایرانی است که امیدواریم شرکت توسعه فضاهای فرهنگی مرمت و بازسازی این مجموعه را در دستور کار خود قرار دهد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، زورخانه شهید فهمیده درضلع شمالی پارک شهر، درخیابان فیاض بخش واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.