سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت: معاون اول رئیس جمهور باید جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را فعال و بین تیم اقتصادی دولت هماهنگی لازم را ایجاد کند.

ستاد فرماندهی اقتصادمقاومتی فعال شود/تیم اقتصادی دولت هماهنگ باشد

به گزارش قدس آنلاین، ولی اسماعیلی ، با تاکید بر ضرورت توجه به ظرفیت ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: بنده در یکی از جلسات مشترک دولت و مجلس گفتم که بین اعضای دولت به ویژه تیم اقتصادی هماهنگی لازم وجود ندارد.

وی بیان کرد: وضعیت بازار، شرایط سخت معیشتی مردم، گرانی‌های شدید ارز، طلا، خودرو و تورم افسارگسیخته نشان دهنده آن است که تیم اقتصادی دولت هماهنگی لازم را با هم ندارند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی لازم است جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با جدیت بیشتری پیگیری شود، تصریح کرد: محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور باید ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را فعال، جلسات این ستاد را به صورت مرتب برگزار و بین تیم اقتصادی دولت هماهنگی لازم را ایجاد کند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر بین تیم اقتصادی دولت هماهنگی وجود داشت، الان نباید تا این حد در بازارهای مختلف تلاطم ایجاد می‌شد. چند ماه است که ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تشکیل جلسه نداده است و در شرایط متلاطم بازار باید جلسات این ستاد تشکیل و در آن راهکارهای برون رفت از این وضعیت اقتصادی اتخاذ شود.

وی با تاکید بر اینکه باید از کابینه صدای واحد شنیده شود، ادامه داد: نوسانات شدید نرخ ارز تأثیرات منفی بر معیشت مردم گذاشته است. نوسانات نرخ ارز به ویژه دلار ضربه اساسی به معیشت مردم و قیمت کالاهای اساسی می‌زند و نباید مسئولان ذیربط بگویند که گرانی ارز تأثیری بر معیشت مردم و قیمت کالاهای اساسی ندارد.

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: ما منتقد تیم اقتصادی دولت هستیم و آنان باید هماهنگی بیشتری با هم داشته باشند. علی رغم اینکه مجلس باید به دولت کمک کند، اما اگر در جایی به اقتصاد و معیشت مردم ضربه وارد شود، ما باید صدای مردم باشیم و از ابزارهای قانونی خود مانند سوال و استیضاح استفاده کنیم.

اسماعیلی افزود: هنوز به صورت رسمی استیضاح وزیری در صحن مجلس اعلام وصول نشده است که اگر این اتفاق هم بیفتد، به معنای اختلاف بین دولت و مجلس نیست. ما باید از حقوق مردم دفاع کنیم و اگر بین تیم اقتصادی دولت هماهنگی ایجاد شود، قطعاً بسیاری از مشکلات فعلی کشور حل و فصل می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دولت سیزدهم تا چه حد توانست از ظرفیت ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استفاده کند، گفت: انتظار ما از دولت سیزدهم این بود که به این ستاد توجه بیشتری داشته باشد. شعار دولت سیزدهم این بود که هماهنگی بین اعضای دولت به ویژه تیم اقتصادی بیشتر خواهد شد، اما این گونه نبود و این ناهماهنگی‌ها تأثیر منفی خودش را روی وضعیت مردم و سفره آنان گذاشته است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.