بارندگی‌های سیل آسا و بادهای شدید صدها هزار خانه و کسب‌ و کار را در ایالت کالیفرنیا بدون برق گذاشت.

«کالیفرنیا» در مدار زلزله، سیل و توفان/ صدها هزار خانه بدون برق مانده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، بارندگی‌های سیل آسا و بادهای شدید صدها هزار خانه و کسب‌ وکار را روز یکشنبه در ایاالت کالیفرنیا در آمریکا بدون برق گذاشت.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» این منطقه اینک برای هجوم بعدی هوای سخت آماده می‌شود. بیش از ۵۶۰۰۰۰ خانه در کالیفرنیا هنوز بدون برق هستند.

بر اساس این گزارش، دستکم ۶ نفر در تعطیلات آخر هفته سال نو به دلیل وضعیت جوی جان خود را از دست داده اند. بارندگی‌های سیل آسا و بادهای ویرانگر صدها هزار خانه و کسب‌وکار را در اوایل روز یکشنبه در کالیفرنیا بدون برق در حالی که این منطقه برای هجوم بعدی هوای سخت آماده می‌شود، قطع کرد.

«کالیفرنیا» در مدار زلزله، سیل و توفان/ صدها هزار خانه بدون برق مانده‌اند

پیش‌بینی‌ها حکایت از این دارد که از روز دوشنبه بارش باران و برف کوهستانی کالیفرنیا را فرا خواهد گرفت. طوفان‌های باران زا متوالی همچننین ممکن سطح رودخانه‌ها را به حد بالایی برساند و باعث جاری شدن سیل در بخش زیادی از مرکز کالیفرنیا شود.

ساکنان این ایالت به دلیل وقوع زلزله و سیل با وحشت به استقبال سال نو رفتند. یکشنب گذشته ه زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر شهر «ریو دل» در شهرستان «هامبولت» را لرزاند. به گفته مقامات «هامبولت کانتی»، بسیاری از خانه‌های شهر به دلیل زلزله آسیب دیدند در حالی که برق نیمی از ساکنان قطع شد و ۳۰ درصد از خانوارها نیز بدون آب آشامیدنی بودند.

«کالیفرنیا» در مدار زلزله، سیل و توفان/ صدها هزار خانه بدون برق مانده‌اند

این در حالی است که شهر ریو دل اخیرا نیز شاهد زلزله‌ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر بود که ۲ نفر کشته شدند و خسارات گسترده‌ای به بارآورد.

وقوع سیل نیز در ایالت کالیفرنیا همچنین به ویرانی بخش‌هایی از این ایالت منجر شد. بر اثر سیل ناشی از طوفان د ۲ نفر جان باختند. در «ساکرامنتو»، سیل ده‌ها خودرو و خانه را زیر آب برد و هزاران نفر را بدون برق گذاشت. گروه های امدادی در ساکرامنتو بسیاری از ساکنان سرگردان را با بالگرد به مناطق امن منتقل کردند.

در جریالن سیل ۲۳۵۰۰۰ خانه و کسب و کار در ایالت‌های کالیفرنیا و نوادا بدون برق ماندند و به گفته شهردار «بافلو» کولاک و تگرگ ۲۰ هزار مشترک را بدون برق گذاشت.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.