مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی، از آمادگی کامل دستگاههای عملیاتی استان در سرمای پیش رو خبرداد.

آماده باش دستگاه‌های عملیاتی خراسان رضوی برای مقابله با سرما

به گزارش قدس خراسان، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز بارش‌ها در جنوب شرق کاهش می‌یابد و بارش در سواحل شمالی تقویت شده و گستره آن مناطق شمال غرب و غرب از جمله کرمانشاه، کردستان، همدان، لرستان و همچنین خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی را در بر می‌گیرد.

فردا بارش‌ها در نوار شمالی کشور و برخی مناطق غرب ادامه دارد و با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب در استان‌های خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و غرب فارس، جنوب و غرب اصفهان بارش برف و باران روی می‌دهد.

مشهد سفید پوش می‌شود

از دوشنبه شب ۱۹ دی ۱۴۰۱، بتدریج بارش برف در سطح کلانشهر مشهد آغاز و تا صبح سه شنبه ضمن کاهش محسوس دما بر شدت آن افزوده خواهد شد. صبح سه شنبه ۲۰ دی، کلانشهر مشهد سفید پوش خواهد بود.

انتظار داریم بارش برف تا سه شنبه شب با شدت و ضعف در کلانشهر مشهد تداوم داشته باشد.همچنین با توجه به برودت شدید هوا و دمای زیر صفر، برف به راحتی نشست خواهد کرد و بر حجم آن افزوده خواهد شد. مقدار نشست برف بین ۵ الی ۱۰ سانت پیش بینی می‌شود.

همچنین از سه شنبه شب تا پایان جمعه، هوای بسیار سرد و استخوان سوز سیبری سبب یخبندان شدید خواهد شد و ذره‌ای از برف باقی مانده روی زمین آب نخواهد شد.

ستاد بحران استان در آمادگی کامل

محسن نجات اظهار کرد: هشدار بارش برف و هوای سرد صادر شده است و همه ستادهای بحران در سطح استان خراسان رضوی و شهرستان‌ها در آمادگی کامل به سر می‌برند.

مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه همه تیم‌های ستاد بحران و امداد و نجات در حال آماده باش هستند گفت: طی روزهای اخیر مرخصی همه اعضای ستاد بحران لغو شده و در صورت ضرورت جلسه ستاد بحران نیز در استانداری برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: جلسات متعددی برگزار شده و قرارگاه عملیاتی جهادی حوزه بحران استانداری نیز در حال آماده باش است.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.