فرماندار طرقبه شاندیز از لغزندگی شدید محورهای طرقبه شاندیز به دلیل کاهش شدید دما و بارش برف خبر داد.

محورهای طرقبه و شاندیز به شدت لغزنده است/ از آمدن به مناطق کوهستانی خودداری کنید

به گزارش قدس خراسان، حمید رضا رحیمیان اظهار کرد: اگرچه بارش‌ها در محیط‌های شهری طرقبه شاندیز نسبت به سایر شهرستان کمتر بوده ولی در نواحی کوهستانی بارش‌ها بیشتر بوده است.

فرماندار طرقبه شاندیز از یخ‌زدگی بسیار شدید و لغزنده بودن محورهای شهرستان به خصوص محورهای روستایی خبر داد و عنوان کرد: اگرچه اقدامات لازم از عصر روز گذشته توسط تمامی دهیاری‌ها و بخشداران شروع شده اما چون جوابگو نبود به همین دلیل از توان راهداری و حتی استان برای راه‌های اصلی کمک بیشتری گرفته شد.

وی افزود: شب گذشته دو شهرداری طرقبه و شاندیز تلاش بسیاری داشتند، خوشبختانه با مدیریت بحرانی که انجام شد تمام راه‌های روستایی و اصلی باز هستند.

رحیمیان گفت: فقط در بلوک اردمه از توابع طرقبه چون یخ‌زدگی و مشکلات بیشتری داشتیم با هماهنگی به عمل آمده و با کمک فرمانداری و شهرداری مشهد و شهرداری و بخشداری طرقبه مشکل برطرف و مسیر بازگشایی شد.

فرماندار طرقبه شاندیز با بیان اینکه احتمالاً از ساعت ۱۵ یا ۱۶ عصر امروز به دلیل کاهش بیشتر دما و افزایش سرما مجدد یخبندان داشته باشیم، گفت: چون امشب و فردا کاهش دما را بین ۱۰ تا ۱۶ درجه زیر صفر خواهیم داشت از شهروندان تقاضا داریم از آمدن به مناطق کوهستانی طرقبه شاندیز به جد خودداری کنند.

وی اظهار کرد: شب گذشته به دلیل یخ‌زدگی محورها برخی رانندگان مجبور شدند خودروی خود را در همان مناطق رها کنند و برگردند، خوشبختانه تاکنون هیچ خسارت، تلفات و تصادف سنگینی در منطقه گزارش نشده است.

رحیمیان با اشاره به اینکه گردشگران و مسافران حضور خود در طرقبه و شاندیز را به هفته آینده موکول کنند، از آماده‌باش تمامی نیروهای ستاد بحران و پیش بینی مکان‌هایی برای اسکان اضطراری خبر داد و گفت: بیشترین مشکلی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم یخ زدگی بسیار شدید جاده‌ها است.

فرماندار طرقبه شاندیز بیان کرد: با هماهنگی‌ها و تلاش‌های صورت گرفته توسط شهرداران، بخشداران و تمامی دهیاری‌های طرقبه و شاندیز اکنون مشکل خاصی نداریم، نفت و کپسول گاز مورد نیاز تمامی روستاها هم تأمین شده است.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.