آیین تکریم واقفان علمی، فرهنگی و ترویجی آستان قدس رضوی به همت کمیته جذب وقف دانشگاه علوم اسلامی رضوی و مدیریت توسعه وقف و مشارکت‌های اجتماعی بنیاد بهره‌وری موقوفات برگزار شد.

واقفان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی تجلیل شدند / زمینه سازی در جذب وقف مطابق با نیازهای روز

به گزارش قدس خراسان به نقل از آستان نیوز،این مراسم که با حضور مدیران دانشگاه علوم اسلامی رضوی و نمایندگان بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی برگزار شد، از پنج نفر از واقفان علمی و فرهنگی این دانشگاه که ساکن شهرهای تهران، یزد و مشهد هستند، تجلیل شد.

وقف رضوی، فرصتی برای ماندگار شدن

عبدالرضا اصغری مدیر توسعه وقف و مشارکت‌های اجتماعی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی در این مراسم که به میزبانی دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، گفت: این بنیاد در ساختار جدید آستان قدس رضوی وظیفه تبلیغ، ترویج، جذب، توسعه، بهره‌برداری و صیانت از موقوفات را بر عهده دارد.

وی وقف را فرصت بزرگی برای جاودانه شدن دانست و اظهار کرد: با توجه به اهمیت استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در امر ترویج، توسعه و جذب وقف‌ها مطابق با نیازهای روز آستان قدس رضوی صورت گرفته و در همین راستا بسترهای متنوع جذب وقف نیز طراحی شده است.

تشکیل کارگروه‌های تخصصی با هدف جذب واقفان

محمود احمدی زرمهری رئیس اداره توسعه و ترویج وقف و نذر بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی نیز گفت: تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا با همکاری تمام بخش‌های زیرمجموعه آستان قدس رضوی بتوانیم در قالب کارگروه‌های تخصصی وقف در حوزه‌های سلامت، علمی و فرهنگی، اجتماعی، عمران و خدمات حرم مطهر، تبلیغی و ترویجی و... به جذب واقفان کمک کنیم.

دبیر کارگروه های تخصصی جذب وقف تاکید کرد: نهاد بزرگ آستان قدس رضوی به واسطه موقوفات و نذورات خیران و ارادتمندان به ساحت قدسی حضرت رضا علیه‌السلام است که توانسته زمینه ارائه خدمات درخور توجهی را به زائران و مجاوران فراهم کند که تداوم این خدمات، نیازمند جذب موقوفات خواهد بود.

هم‌افزایی برای توسعه وقف علمی فرهنگی

حجت الاسلام والمسلمین دکتر امامی سرپرست دانشگاه علوم اسلامی رضوی نیز در این مراسم با تقدیر از توجه واقفان به حوزه علم و فرهنگ به ویژه ترویج علوم دینی و رفع شبهات اعتقادی گفت: امیدواریم با همکاری این دانشگاه و بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی به جذب و توسعه موقوفات دانشگاه علوم اسلامی رضوی کمک کنیم.

گفتنی است، در پایان این مراسم، هدایایی به رسم یاد بود به واقفان علمی، فرهنگی و ترویجی آستان قدس رضوی اهدا شد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.