داده‌های آماری دولت کره جنوبی نشان می‌دهد کاهش جمعیت این کشور برای سومین سال متوالی در سال گذشته ادامه یافته و همچنین تعداد افراد مجرد در این کشور به نزدیک ۱۰ میلیون نفر رسیده است.

کاهش جمعیت کره جنوبی در ۲۰۲۲ برای سومین سال متوالی

به گزارش قدس آنلاین، وزارت کشور کره جنوبی اعلام کرد در ۳۱ دسامبر سال گذشته جمعیت این کشور ۵۱ میلیون و ۴۳۹ هزار و ۳۸ نفر ثبت شده که ۰.۳۹ درصد از سال قبل کمتر بوده است. این در حالی است که تعداد افراد مجرد به ۹ میلیون و ۷۲۴ هزار و ۲۵۶ نفر افزایش پیدا کرده است که ۴۱ درصد از کل ۲۳ میلیون و ۷۰۵ هزار و ۸۱۴ خانوار در این کشور را تشکیل می‌دهد.

جمعیت مردان برای چهارمین سال متوالی با کاهش به ۲۵ میلیون و ۶۳۶ هزار و ۹۵۱ نفر نفر و جمعیت زنان نیز با کاهش برای دومین سال متوالی به ۲۵ میلیون و ۸۰۲ هزار و ۸۷ نفر رسیده است.

از نظر سن، جمعیت افرادی که دهه ۵۰ زندگی خود را می گذرانند بیشترین سهم را با ۱۶.۷ درصد در اختیار دارد و افراد ۶۵ سال به بالا نیز ۱۸ درصد جمعیت را از آن خود کردند.

داده ها نشان می دهد تنها ۵ شهر و استان از کل ۱۷ شهر و استان کره جنوبی افزایش جمعیت را گزارش کرده است.

به نظر می رسد کره جنوبی تا سال ۲۰۲۵ به سالخورده ترین جوامع با اختصاص ۲۰ درصد جمعیت این کشور به بالای ۶۵ سال تبدیل شود. در سال ۲۰۱۷ جمعیت کره جنوبی به جمعیتی سالخورده تبدیل شده بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.