براساس آمارهای منتشر شده باکس آفیس سرزمین آفتاب یا همان کشور ژاپن اکنون روند بهبودی فروش سینماها بعد از همه‌گیری کرونا را طی می‌کند.

صنعت سینمایی ژاپن روبه بهبودی/فیلمی که گیشه ژاپنی‌ها را نجات داد

به‌گزارش قدس آنلاین، با ثبت فروش ۱.۶ میلیون دلاری فیلم یک قطعه فیلم قرمز در ژاپن فروش سینماها نسبت به دوره همه‌گیری کرونا روند بهبودی را طی می‌کند.

بررسی دقیق‌تر آمارها از سوی منتقدان Comscore صنعت سینمایی ژاپن در سال ۲۰۲۲ مجموعاً مبلغ ۱. میلیارد دلاری معادل ۲۰۵ میلیارد ین را در کارنامه خود ثبت کرده و اکنون در شرایطی که "یک قطعه فیلم قرمز" توانسته این عدد را تامین کند و به نوعی رکورد کل سال ۲۰۲۲ را به خود اختصاص داده است.

این گروه تاکید می‌کنند ثبت فروش این فیلم نشان داده که بازهم پویانمایی در کشور ژاپن قابلیت جلب توجه مخاطبان را به خود دارد و می‌تواند نسبت به توسعه فروش سینماها موثر واقع شود.

بر اساس گزارش Comscore، در سال۲۰۲۱ میلادی ۱۴۶ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر ژاپنی بلیت سینما خریداری کرده و در یکی از سالن‌های مورد نظر خود فیلم دیدند که در مقایس به سال ۲۰۱۹ یعنی قبل از اوج دوره همه‌گیری کرونا که ۱۸۲ میلیون بلیت سینما فروخته شده بود شاهد کاهش درآمد سینماهای ژاپن بودیم.

در این گزارش همچنین درآمد باکس آفیس کل دوره مورد نظر ۱.۶ میلیارد دلار یعنی معادل ۲۰۵ میلیارد ین بود که در مقایسه با ۱.۹ میلیارد دلار یعنی ۲۴۲ میلیارد ین در سال ۲۰۱۹ کاهش ۱۵.۳ درصدی را ثبت کرده است.

به گفته منتقدان Comscore البته یک نکته مثبت در این آمار وجود دارد به صورتی که وقتی به میزان کاهش فروش باکس آفیس آمریکا در دوره مورد نظر نگاه می‌کنیم می‌بینیم صنعت فیلم ژاپن بسیار کمتر از ایالات متحده آمریکا شاهد افت فروش بوده است.

این گروه تاکید می‌کنند میزان کاهش فروش سینماهای آمریکایی در سال گذشته میلادی نسبت به ۲۰۱۹ کاهش ۳۴ درصدی را نشان می‌دهد درحالی که باکس آفیس ژاپن فقط ۱۵.۳ درصد یعنی نصف آمریکا کوچکتر شده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.