مطابق آخرین آمارها بیش از ۷۸ هزار و ۴۰۰ کارجو و ۷۷۰۰ کارفرما در سامانه جست وجوی شغل وزارت کار ثبت‌نام کرده و درخواست خود را برای پذیرش شغل و تامین نیروی کار مورد نیاز اعلام کرده‌اند.

اعلام تازه‌ترین آمار ثبت‌نام متقاضیان کار/ تعداد کارجویان بیشتر از کارفرمایان

به گزارش قدس آنلاین، سامانه جست و جوی شغل با هدف کاهش هزینه‌های جست وجوی شغل، اتصال سریع کارجو و کارفرما به یکدیگر، رضایت خاطر مخاطبان و ایجاد پویایی در بازار کار دی ماه سال گذشته راه‌اندازی شد.

این سامانه به گونه‌ای طراحی شده که کارجویان به شکل مستقل وارد سامانه می‌شوند و در آن ثبت نام می‌کنند و پس از تکمیل رزومه، فرصت‌های شغلی مورد نظر را جست وجو و در صورت نیاز درخواست استخدام خود را در سامانه ثبت می‌کنند.

سامانه جست و جوی شغل دارای‌ این قابلیت است که چنانچه کارجو امکان دسترسی به سیستم را نداشته باشد با مراجعه به کاریابی‌ها از امکانات سامانه استفاده کند.

بر اساس آمارهای موجود تاکنون ۷۸ هزار و ۴۲۶ نفر کارجو و ۷۷۲۱ کارفرما در سامانه جست و جوی شغل ثبت نام کرده و درخواست خود را برای پذیرش فرصت شغلی و تامین نیروی کار مورد نیاز اعلام کرده‌اند.

همچنین ۳۶۵ هزار و ۷۱۲ ظرفیت شغلی تاکنون شناسایی و از طریق سامانه معرفی شده است. ۱۰۴۶ کاریابی نیز در سامانه مذکور در حال ارائه خدمت به کارفرمایان و کارجویان هستند.

تازه‌ترین آمار ثبت‌نام متقاضیان کار

از دیگر مزایای سامانه جست و جوی شغل این است که وقتی اطلاعات کارجویان ثبت شد، چنانچه کارجو به مهارت خاصی نیاز داشت، سازمان آموزش فنی وحرفه ای ورود کرده با ارائه آموزش های مهارتی، کارجو را به سمت مهارت آموزی هدایت می‌کند و در طول این فرایند نظارت مستمر وزارت کار بر فعالیت کاریابی‌ها صورت می‌گیرد.

پیشتر محمود کریمی بیرانوند، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار گفته بود: این سامانه به نحوی طراحی شده که کارجویان می توانند به صورت مستقل وارد سامانه شده و ثبت نام کنند و پس از تکمیل رزومه، فرصت های شغلی مورد علاقه و مرتبط با خود را جست وجو و در صورت نیاز درخواست استخدام خود را در سامانه ثبت کنند. همچنین این قابلیت وجود دارد تا در صورتی که کارجو امکان دسترسی به سیستم را ندارد با مراجعه به کاریابی ها از امکانات سامانه استفاده کند.

به گفته وی در صورت نیاز کارفرمایان می‌توانند از بین رزومه‌های موجود در سامانه جست وجو کرده و درخواست به‌کارگماری کارجویان را در سیستم ثبت کنند تا باقی مراحل توسط کاریابی انجام شود.

در حال حاضر سامانه جست وجوی شغل به درگاهی برای ثبت نیروی کار و فرصت شغلی مورد نیاز تبدیل شده تا هم کارجویان با مراجعه به سامانه و ثبت نام در آن، شغل مورد نظر خود را پیدا کنند و هم کارفرمایان برای تامین نیروی مورد نیاز، اطلاعات خود را همراه با درخواست نیروی کار به ثبت برسانند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.