محسن سلیمانی از حادثه‌ای که برای مسعود سپهر هنرمند طراح گرافیک پیشکسوت رخ داده است، خبر داد و درخواست کرد برای حال او دعا کنید.

حادثه سقوط ازساختمان برای یک هنرمند گرافیست/مسعود سپهر به کما رفت

به گزارش قدس آنلاین، محسن سلیمانی هنرمند طراح گرافیک و عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران درباره حادثه‌ای که برای مسعود سپهر رخ داده است، بیان کرد: مسعود سپهر جمعه شب ۲۳ دی‌ماه از بالای پله‌های خانه‌اش به پایین سقوط می‌کند و متأسفانه با سر پایین می‌آید و ضربه مغزی می‌شود. به محض اینکه به بیمارستان منتقل می‌شود، جراحی می‌شود و متأسفانه بعد از جراحی نیز به کما رفته است.

وی گفت: استاد سپهر در بیمارستان شهدای تجریش بستری است و هنوز وضعیت دقیقی از شرایط او توسط پزشکان اعلام نشده است اما با دستگاه تنفس دارد و شرایطش به صورت پایدار به نظر نمی‌رسد.

سلیمانی بیان کرد: با توجه به تلاطمی که انجمن صنفی طراحان گرافیک دچار آن است، مسعود سپهر به عنوان هسته و ستون اصلی انجمن به حساب می‌آید و امیدواریم با دعای همه و کمک پزشکان و افراد مؤثر در این زمینه، حال‌شان مساعد شود.

مسعود سپهر متولد ۱۳۳۵ تهران، فارغ التحصیل کالج چاپ لندن ۱۳۵۶ انگلستان و فارغ التحصیل برنامه ریزی چاپ ۱۳۷۲ پاریس است.

کتاب «مبادی سواد بصری» ترجمه و کتاب «طراحی هویت بصری جامع» نوشته او است که به عنوان مرجع در حوزه طراحی گرافیک در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود. طراحی نشانه، هویت‌های بصری و تایپ فیس از فعالیت‌های حرفه‌ای او در حوزه طراحی است. سپهر همچنین، اولین نظامنامه گرافیک حرفه ای را به رشته تحریر درآورده است. تایپ فیس قلم «یکانم، «آموزه» و «مُبین» و طراحی علائم راهنمایی مترو تهران را او طراحی کرده است. بیش از ۲۰۰ نشانه طراحی کرده است که همگی شناخته شده هستند. طراحی کارت شناسایی ملی نیز با هدایت استاد مسعود سپهر انجام شده است. همچنین او، چهار نشان ملی در سال ۱۳۷۰ طراحی کرده است.

وی همچنین عضو کارگروه بازنگری درس ارتباط تصویری دانشگاه‌های کشور است و سال‌های متماد، در اکثر دانشگاه‌های هنر کشور تدریس کرده است. مسعود سپهر سال‌ها عضو هیأت مؤسس انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران و هم اکنون بازرس این انجمن است. وی همچنین در مجمع جهانی ایکودی (طراحی دیزاین دنیا) نیز سخنرانی داشته است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.