در جریان تیراندازی در مرکز ایالت کالیفرنیا 6 نفر کشته شدند که در میان کشته شدگان یک مادر 17 ساله و نوزاد 6 ماهه‌اش قرار دارند.

تیراندازی در کالیفرنیا؛ کشته شدن مادر و نوزاد 6 ماهه با شلیک به سر

به گزارش قدس آنلاین، طی حادثه تیراندازی در خانه‌ای در مرکز ایالت کالیفرنیا دست کم 6 نفر کشته شدند.

«مایک بودریکس» رئیس پلیس منطقه تولار به خبرنگاران گفت که این حادثه یک حمله هدفمند بوده و در میان کشته شدگان این قتل عام وحشتناک، یک مادر 17 ساله و یک نوزاد 6 ماهه قرار دارند.

بر اساس گفته پلیس، این مادر و نوزاد هر دو از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند.

پلیس گفته که دست کم دو مظنون برای این حادثه وجود دارد اما هنوز کسی در این ارتباط دستگیر نشده است.

پلیس معتقد است که کشته شدن اعضای این خانواده به صورت هدفمند بوده است.

آزاد بودن خرید و فروش و حمل سلاح گرم در آمریکا هر هفته جان چند نفر را در این کشور می‌گیرد. مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد. در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است.

با آنکه آمریکا حدود پنج درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است.

درباره دلایل این موضوع تاکنون تحلیل‌های مختلفی ارائه شده اما آزادی حمل سلاح توسط شهروندان اغلب مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل ایجادکننده این مشکل دانسته می‌شود. بر اساس گزارش مرکز تحقیقات کنگره آمریکا، آمریکایی‌ها صاحب حدود نیمی (۴۸ درصد) از کل ۶۵۰ میلیون قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر دنیا هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.