عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: با گام‌هایی که در عرضه خودرو در بورس کالا برداشته شده است، شفاف‌سازی در بازار خودرو را شاهد خواهیم بود.

عرضه خودرو در بورس به شفاف‌سازی بازار کمک خواهد کرد

به گزارش قدس آنلاین، «علی‌اکبر کریمی» در آیین معرفی و آغاز تولید انبوه موتور جدید گروه صنعتی ایران خودرو و پلتفرم بومی برق و الکترونیک افزود: عرضه خودرو در بورس کالا به حذف تقاضای سفته‌بازی و واقعی‌تر شدن قیمت‌ها کمک خواهد کرد.

وی تاکید کرد: معتقدیم قیمت‌هایی که در آن خودروساز مجبور به تولید با زیان باشد منصفانه، منطقی و قابل تداوم نیست و هیچ تولیدکننده نمی‌توانند آن را تحمل کند.

کریمی بر لزوم همکاری مجموعه صنعت خودرو تاکید کرد و گفت: انجام فعالیت‌های مشترک می‌تواند هزینه‌های ایران خودرو و سایپا را پایین آورده و به اقتصادی‌تر شدن فعالیت‌های آنها کمک کند.

وی بیان داشت: صنعت خودرو به طور قطع جز افتخارات کشور است و ما نیز باید از ۵۵۰ هزار اشتغال موجود در این صنعت و صنایع وابسته به آن حراست کنیم.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس خاطرنشان کرد: در کشور سالیانه دست‌کم به یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو نیاز داریم و علاوه بر آن با توجه به فرسودگی ناوگان حمل و نقل، همه ساله به چند صد هزار خودرو برای خروج خودروهای فرسوده نیازمندیم.

وی ادامه داد: صنعت خودرو کشور در سال‌های گذشته به دلیل تحریم‌ها و همچنین شوک کرونا با کاهش تولیدات مواجه شد، اما سال گذشته و امسال رشد خوبی را در تولید ثبت کرد.

کریمی اضافه کرد: هیچگاه این حجم از داخلی سازی را در تولیدات شاهد نبودیم و سرعت ورود خودروهای جدید به بازار که طی امسال و سال آینده ۱۲ خودروی جدید معرفی خواهد شد، نشان‌دهنده تلاش گسترده در این صنعت است.

وی تاکید کرد: ایران خودرو و سایپا به عنوان بنگاه‌های اقتصادی که سهامداران زیادی دارند باید از سود متعارف برخوردار باشند و تلاش ما در مجلس نیز کاهش میزان مالیات تولید بوده است، به‌طوری که در بودجه امسال برای نخستین‌بار نرخ مالیات واحدهای تولیدی از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد کاهش یافت و کاهش مجدد هفت درصدی مالیات آنها برای سال آینده پیشنهاد شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.