یک عضو کنگره آمریکا خطاب به رییس جدید مجلس نمایندگان این کشور بار دیگر تاکید کرد که حمایت های مالی به رژیم آپارتاید اسرائیل باید متوقف شود.

عضو کنگره آمریکا: حمایت از آپارتاید اسرائیل را متوقف کنید

به گزارش قدس آنلاین، «رشیده طلیب» خطاب به «کوین مک کارتی» افزود که کنگره نمی تواند همچنان به ارائه میلیاردها دلار کمک به اسرائیل ادامه دهد؛ در حالی که «رژیمی آپارتاید» است و حقوق بشر را نقض می کند.

این نماینده دموکرات از ایالت میشیگان ادامه داد: به عنوان تنها آمریکایی- فلسطینی که در مجلس نمایندگان آمریکا عضویت دارد، احساس مسئولیت بزرگی می‌کنم تا از مردم فلسطین که تحت سیاست‌های ظالمانه و نژادپرستانه روز افزون رژیم آپارتاید قرار دارند، حمایت کنم.

این نماینده فلسطینی تبار اضافه کرد: سال ۲۰۲۲ یکی از خونین‌ترین سال‌ها برای فلسطینی‌ها بود. ده‌ها کودک به دست اسرائیل به قتل رسیدند و حتی گروه‌هایی مانند جنبش بین‌المللی دفاع از کودکان فلسطین نیز که این کشتار را ثبت می کنند، در امان نماند.

وی پیشتر نیز در توییت های خود، سال ۲۰۲۲ را یکی از مرگبارترین سالها برای فلسطینیان خوانده بود و خواهان توقف کمک کنگره به رژیم تل آویو شده بود. این نماینده دموکرات ایالت میشیگان تاکید کرده بود: کنگره باید کمک مالی به آپارتاید را پایان دهد.

این درحالی است که براساس برخی گزارشها، یک هیات از کنگره آمریکا قرار است به زودی از سرزمین های اشغالی بازدید کنند، با این شرط که با نمایندگان دو حزب افراطی «عوتسما یهودیت» و «صهیونیسم دینی» از جناح راست افراطی که در کابینه ائتلافی جدید به رهبری «بنیامین نتانیاهو» مشارکت دارند، ملاقات نخواهد کرد.

وب سایت آمریکایی «اکسیوس» به نقل از برخی منابع اسرائیلی و آمریکایی نوشت که جکی روزن، سناتور دموکرات که این هیات متشکل از نمایندگان هر دو حزب عمده آمریکا را برای این سفر سرپرستی می کند به کابینه رژیم اسرائیل گفته که نمی‌خواهد این هیات با هیچ یک از اعضای دو حزب راست افراطی یاد شده دیدار کند.

به عقیده تحلیلگران سیاسی، حضور راست افراطی و احزاب دینی صهیونیستی و حریدی در قدرت در رژیم صهیونیستی از یک سو باعث تشدید بحران و شکاف‌های داخلی می‌شود و ائتلاف حاکم به ریاست نتانیاهو رویکرد و سیاست‌های بسیار افراطی و فاشیستی را علیه فلسطینی‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی و در کرانه باختری و قدس و نوار غزه در پیش می‌گیرد و از سوی دیگر موجب افزایش تنش‌های منطقه‌ای می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.