۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 843188

برای ما ایرانیان معمولا غذاهایی خوش خوراک ‌تر است که خوش رنگ ‌تر باشند. امروزه رنگ های خوراکی متنوعی در بازار موجود است، اما سوال اصلی این است که بهترین رنگ غدا را از کدام سایت و از کدام فروشگاه می ‌توانیم بخریم در ادامه این مطلب با انواع رنگ های خوراکی و بهترین فروشگاه و سایت برای خرید این رنگ ها آشنا می شویم.

راهنمای خرید و بررسی رنگ خوراکی

رنگ خوراکی

امروزه بسیاری از افراد مانند آشپز ها و یا خانم های خانه دار از رنگ های خوراکی استفاده می کنند، باید بدانید استفاده از این رنگ ها می تواند برای زیبایی در غذای شما استفاده شود. رنگ های خوراکی به صورت پودری، مایع، رنگ خوراکی ژله ‌ای و... در بازار موجود است. اما اینکه رنگ خوراکی را از کجا تهیه کنیم از موارد مهمی است که باید با کمال دقت به آن پرداخته شود.

رنگ های خوراکی موجود در سایت لوازم قنادی مرمریان

رنگ خوراکی مستقیما با خوراک انسان سر و کار دارد پس عدم مرغوبیت آن می‌تواند بر سلامت انسان تاثیر منفی و جبران ناپذیری بگذارد. به همین دلیل برای اینکه بتوانید یک خرید عالی داشته باشید باید حتما از فروشگاه های معتبر اقدام به خرید این رنگ ها کنید و همچنین در هنگام خرید به شرکت تولید کننده، تاریخ تولید، علامت استاندارد و موارد مختلف دیگر توجه و دقت لازم را داشته باشید.

کاربرد های رنگ خوراکی

بهتر است قبل از استفاده از این رنگ ها با کاربرد های آن ها به خوبی آشنا شوید. برخی از این کاربرد های عبارتند از:

  • می‌توانید با زیبایی ظاهری و رنگ دادن به خوراکی اطلاعات بیشتری درمورد آن خوراکی به مصرف کننده بدهید

  • جلا دادن به خوراکی هایی که رنگ طبیعی دارند.

  • علاوه بر زعفران می ‌توان از رنگ غذا هم استفاده کرد تا غذا خوش رنگ ‌تر باشد.

  • تزئین خامه برای روکش کیک به رنگ ‌های مختلفی نیاز دارد برای مثال می ‌توانید در تم یلدا رنگ قرمز را به خامه روکش کیک اضافه کنید.

  • زدن رنگ سبز به خوراکی‌ هایی که می‌خواهید طبیعی بودن آن ‌را نشان دهید.

  • استفاده از انواع گوناگون رنگ های خوراکی برای تزئین ژله ‌ها

انواع رنگ خوراکی و طریقه استفاده از آن

تا به اینجا موارد مختلفی را برای شما بیان کردیم، حال می خواهیم انواع رنگ های خوراکی را برای شما مورد بررسی قرار دهیم، تا بتوانید به خوبی با آن ها آشنا شوید.

رنگ خوراکی مایع

این نوع رنگ به صورت مایع موجود است و غالبا در ظروف قطره چکانی برای مصرف ‌های خانگی به فروش می‌ رسد. برای رنگ دادن به خوراکی ‌های گوناگونی از این نوع رنگ غذای خوراکی استفاده می‌ شود، معمولا برای رنگ دادن به انواع شربت کافی است چند قطره از این نوع رنگ به داخل شربت چکیده شود مثلا چند قطره رنگ نارنجی می‌تواند رنگی زیبا به شربت پرتقال دهد. همچنین رنگ خوراکی مایع بهترین نوع رنگ غذا برای رنگ دادن به ژله‌ ها می‌ باشد. در انواع خمیر دندان نیز برای رنگ ‌دار کردن از رنگ خوراکی مایع استفاده می‌شود. بهتر است این رنگ زمانی استفاده شود که که قرار نیست آن خوراکی پخته شود.

این رنگ نسبت به بقیه رنگ ‌های خوراکی مقرون به صرفه‌تر است، که می توانید آن را از فروشگاه اینترنتی مرمریان با کیفیت و قیمت مناسب تهیه و خرید کنید.

رنگ خوراکی ژله ای

رنگ خوراکی ژله ‌ای از مواد شیمیایی، آب، گلیسیرین و شیره ذرت ساخته شده‌ است. این نوع رنگ غلظت بالاتری نسبت به رنگ خوراکی مایع دارد و مقداری کمتر از آن برای رنگ دادن به خوراکی کافی است. برای تهیه غذاهایی پررنگ و خوش ‌رنگ، رنگ خوراکی ژله ای می تواند انتخاب بهتری باشد. رنگ خوراکی ژله ای در فروشگاه‌ های معتبر لوازم قنادی مانند فروشگاه مرمریان موجود است. به واسطه خاص بودن رنگ غذای ژله ‌ای شما نمی ‌توانید در همه فروشگاه ‌ها آن را پیدا کنید اما فروشگاه مرمریان با بهترین و باکیفیت ترین برندها در خدمت شماست تا لحظه‌هایتان پر از رنگ‌ های شاد باشد.

رنگ خوراکی پودری

این رنگ غذا به صورت پودر در بسته‌ های متنوع در بازار عرضه می ‌شود. از جمله رنگ‌ های غذایی است که در چربی حل می‌ شود بنابراین برای رنگ دادن به غذاهایی مانند گوشت، جوجه و ... مناسب ‌تر است. این رنگ به دو صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد در روش اول مقداری از این رنگ را در ظرفی ریخته و با قلم مخصوص بر روی سطح آن ماده خوراکی به آرامی تکان می دهند؛ تا رنگ به آرامی به خوراکی اضافه شود. در روش دوم مقدار کمی پودر رنگ را داخل روغن حل کرده و با قلم به سطح آن خوراکی اضافه می کنند. رنگ خوراکی پودری نسبت به انواع دیگر رنگ‌ های خوراکی گران ‌تر است و غالبا برای مصارف حرفه ‌ای یا در کارخانه ‌های مواد خوراکی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما برای مصارف خانگی نیز در سایزهای متناسب قابل عرضه می‌ باشند. توجه داشته باشید.

اسپری های رنگ خوراکی

یکی دیگر از پرکاربردترین نوع رنگ‌ های خوراکی ، اسپری ‌های رنگ ‌های خوراکی است که در طیف ‌های مختلف رنگ در بازار موجود است طریقه استفاده از آن راحت است و نیاز به تخصص در آشپزی هم ندارد. شما قبل از مصرف کافی است اسپری را به خوبی تکان دهید و سپس بر روی کیک یا برنج یا هر ماده‌ ی خوراکی دیگر اسپری کنید و این کار را می ‌توانید تا زمانی که به رنگ دلخواهتان برسید ادامه دهید. از پرکاربردترین نوع اسپری رنگ غذا می‌توان به اسپری زعفران اشاره کرد که مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته است.

برخی از رنگ های خوراکی فروشگاه اینترنتی لوازم قنادی مرمریان

خرید انواع محصولات قنادی از فروشگاه لوازم قنادی آنلاین مرمریان

فروشگاه مرمریان با سابقه بیش از دو دهه فعالیت اینترنتی، با گذشت بیش از سه دهه از تاسیس این مجموعه، به بزرگ ‌ترین فروشگاه اینترنتی لوازم قنادی در ایران تبدیل شده است. این فروشگاه با برخورداری از کیفیت و تنوع بالا در مواد اولیه، رنگ های خوراکی، رنگ خوراکی ژله ای، آرد قنادی، اقلام و ابزارآلات قنادی به علاوه قیمت‌ های مناسب، توانسته مشتریان بسیاری را جذب و بخش زیادی از نیازهای آن ها را فراهم کند. شما می ‌توانید همین حالا برای خرید لوازم قنادی مورد نیاز خود از طریق سایت فروشگاه مرمریان اقدام نمایید. اقلام خریداری شده شما، ظرف ده روز کاری به دست شما خواهند رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.