استاندار خراسان رضوی گفت: در سایه نهضت امام راحل(ره) و تفکر انقلاب اسلامی، جریانی شکل گرفت که با نگاه به قابلیت و استعداد زنان و بر اساس نیازها و ضرورت هایی که در جامعه وجود دارد آنها بتوانند نقش های تاثیرگذاری در جامعه ایفا کنند.

تفکر انقلاب اسلامی نگاه جدیدی را به زن ارائه کرد

به گزارش قدس خراسان، یعقوبعلی نظری عصر شنبه و در نخستین کنگره بانوان تاثیرگذار استان خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد: این در حالی است که پیش از نهضت امام خمینی (ره) ۲ نگاه نسبت به زن وجود داشت اول نگاه سنتی که در آن زن باید در پستوی خانه بماند و زندگی کند و دوم نگاه غربی که در آن بی بند و باری زنان مشهود بود که در هر دو نگاه، زن، خدمتگزار مرد محسوب می‌شد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب و برای انجام هر اقدامی، باید جوشش از درون آن مجموعه شکل بگیرد تا قابلیت ماندگاری و پیگیری داشته باشد زیرا جوشش از درون است که می‌تواند بسیاری از مسایل مختلف را در جامعه حل کند و از سوی دیگر معطل ماندن در هر شرایطی به ضرر است و باید استعدادهای موجود در جامعه به فعلیت درآید.

وی گفت: دولت وظیفه زمینه سازی و حمایت از اقدامات را بر عهده دارد و ما در استان خراسان رضوی و با وجود مضجع شریف رضوی باید بتوانیم شرایط مناسب را برای بروز استعدادها فراهم کنیم تا استان از آن بهره مند شود.

نظری افزود: باید شورای مشورتی در حوزه زنان ایجاد و نتیجه آن به طرح های عملیاتی تبدیل شود تا حرکت‌های سریع و جهشی بر اساس نیازها در حوزه های مختلف از جمله زنان به سرانجام برسد.

استاندار خراسان رضوی در پایان این مراسم از تعدادی از بانوان فرهیخته استان قدردانی کرد.
منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.