خلیفه ارامنه تهران اهانت به قرآن و مقدسات دینی را محکوم کرد و گفت: هر کس در هر مقامی این کار را انجام دهد عاقل نیست، همه باید به مقدسات دینی احترام بگذارند

خلیفه ارامنه تهران: هر کس در هر مقامی به قرآن اهانت کند عاقل نیست

به گزارش قدس آنلاین، سیبوه سرکسیان امروز سه شنبه ۴ بهمن ماه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه که در کلیسای سرکس مقدس برگزار شد، بیان کرد: وقتی اسرائیل خانه فلسطینی ها را خراب و آنها را از سرزمین خود اخراج می کند و آنها را می کشند، دولت های اروپایی کجا هستند؟ فلسطین مهد ادیان ابراهیمی مثل مسیحیت و یهودیت است.

وی افزود: ما تمام گروه‌ها و رسانه‌های اجتماعی اروپایی که مقدسات را زیر پا می‌گذارند محکوم می کنیم. خدا را شاکر هستیم که کشوری که مهد ادیان است زندگی می‌کنیم و دعا می‌کنم صلح و آرامش در جهان برقرار شود.

سرکسیان با بیان اینکه در ایران پیروان ادیان الهی با صلح و آرامش در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی دارند، خاطرنشان کرد: متاسفانه جهان آرامش خود را از دست داده و علت ناآرامی و نبود صلح دور شدن از دین است که باعث به هم ریختگی زندگی انسان می‌شود. در غرب شاهد این هستیم که مقدسات مردم را زیر پا می گذارند خدا رو شاکر هستیم هنوز در شرق گسترش نیافته است.

خلیفه ارامنه تهران تصریح کرد: همه ادیان الهی دینی نظیر اسلام، یهود و مسیحیت پرچمدار صلح در جهان هستند متاسفانه در هفته قبل مجله شارلی ابدو مقدسات را زیر سوال برده بود ما کار آنها را محکوم کردیم.

کلام خدا با سوزاندن از بین نمی‌رود

سرکسیان گفت: ۲ روز پیش در سوئد یک فرد که پیروانی هم دارد قرآن را سوزاند بدون توجه به اینکه قرآن ماده ای نیست که بتوانند با سوزانند آن را از بین ببرند، آنها می‌توانند کاغذ را از بین ببرند اما کلام قرآن را هرگز چرا که ابدی است. در قرآن می‌خوانیم انسان، قوم و قبیله ها را آفریدیم تا در صلح و آرامش زندگی کنند. در آیه ای از قرآن کریم آمده است: ای انسان ها ما شما را مرد و زن آفریدیم و شما را قبایل و اقوام قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید و باتقواترین شما مومنان هستند. خدا ما را متفاوت آفریده تا در کنار هم ثروت بزرگی را داشته باشیم. این کلام را در قرآن و انجیل می‌خوانیم.

وی تاکید کرد: همه کتب ادیان دو خط مشی را برای انسان‌ها تعیین کردند یکی پرستش و بازگشت به سوی خدا و دیگری اینکه همه انسان‌ها نسبت به یکدیگر محبت داشته و یکدیگر را همانطور که هستند بپذیرند. متاسفانه انسان ها از این حقیقت بازمانده و به دیل بهاء دادن به نفع سیاسی و شخصی خود ارزش‌های دینی را زیر پا می‌گذارند و دولت‌ها از این موضوع سوء استفاده می کنند. به عنوان مثال برخی دولت‌ها قرآن‌سوزی در سوئد را محکوم کردند اما آنها روش قرآن را در زندگی خود به کار نمی بندند.

خلیفه ارامنه تهران توضیح داد: اروپایی ها می گویند آزادی بیان داریم اما از واقعیت سواستفاده می کنند. آزادی من جایی تمام می شود که آزادی همنوع من شروع می شود پس من اجازه ندارم آزادی دیگران را زیر پا بگذارم.

سرکسیان در خصوص صلح جهانی نیز گفت: تمام رسانه ها را دنبال می کنم، خواسته ما این است صلح در تمام دنیا برقرار شود حکومت های دنیوی نفع شخصی خود را بالاتر از دیگران قرار می دهند باید دعا کنیم خدا ذهن افراد را منور گرداند تا صلح برقرار شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.