نماینده سازمان ملل در امور سوریه نسبت به افزایش بحران اقتصادی در سوریه هشدار داد .

سازمان ملل نسبت به افزایش بحران اقتصادی در سوریه هشدار داد

به گزارش قدس آنلاین، گیر پدرسون نماینده سازمان ملل در امور سوریه در نشست شورای امنیت گفت: در حالی وارد سال ۲۰۲۳ شده ایم که مردم سوریه در یک بحران عمیق انسانی، سیاسی، نظامی، امنیتی، اقتصادی و حقوق بشری با پیچیدگی زیاد و مقیاسی بسیار بزرگ گرفتار شده اند.

وی ادعا کرد: هیچ پیشرفت اساسی برای ایجاد یک چشم انداز سیاسی مشترک برای آینده سوریه از طریق یک فرآیند سیاسی واقعی صورت نمی گیرد. تجاوزات جدی و نقض قوانین بین المللی بشردوستانه و حقوق بشر در سراسر سوریه ادامه دارد.

نماینده سازمان ملل در امور سوریه اضافه کرد: این درگیری به یک راه حل سیاسی جامع نیاز دارد، هیچ اقدام دیگری نمی تواند کارساز باشد. این راه حل متأسفانه به زودی بدست نخواهد آمد.

وی تصریح کرد: ما از همه بازیگران می خواهیم که در حمایت از یک روند سیاسی با تسهیل سازمان ملل با یکدیگر همکاری کنند.آتش بس سراسری برای حل و فصل اختلافات ضروری است.

پدرسون ادامه داد: تمدید قطعنامه کمک های فرامرزی به سوریه، ادامه کمک های انسان دوستانه ب برای میلیون ها نفر دراین کشور را فراهم کرد.

وی گفت: نیازها در داخل سوریه در بالاترین سطح از زمان آغاز درگیری است. فقر بی سابقه، ناامنی غذایی بی سابقه، نابودی خدمات اولیه و بحران اقتصادی رو به رشد بیداد می کند.

نماینده سازمان ملل در امور سویه افزود: یک تلاش دیپلماتیک مستلزم مشارکت همه بازیگران سوری و بین المللی است که سهم و نفوذ آنها برای حل و فصل مناقشه ضروری است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.