یک شهروند تندرو و اسلام ستیز سوئدی - دانمارکی روز شنبه اول بهمن در اقدامی موهن، یک نسخه از قرآن را در مقابل ساختمان سفارت ترکیه در پایتخت سوئد سوزاند که برای این کار از مقامات سوئدی نیز مجوز گرفته بود.

راهپیمایی مردم ایران در محکومیت توهین به قرآن کریم

به گزارش قدس آنلاین، در پی اهانت به ساحت قرآن کریم در چند کشور اروپایی نمازگزاران سراسر کشور امروز جمعه هفتم بهمن ماه با برگزاری تجمعی علیه هتک حرمت مقدسات اسلامی خشم و انزجار خود را نسبت به این گستاخی‌ها اعلام کردند.

تبریز

نمازگزاران تبریزی با تجمع اعتراضی در مصلای امام خمینی(ره)، قرآن‌سوزی و توهین به ارزش‌ها و مقدسات اسلامی را به شدت محکوم کرده و حمایت دولت‌های غربی از این هتک حرمت‌ها را نشانه برنامه‌ریزی شده بودن این اقدامات دانستند و از دولت‌های اسلامی خواستند تا واکنش قاطعی در مقابل این جسارت‌ها نشان دهند.

تجمع‌کنندگان همچنین خواستار مقابله جامعه جهانی با اهانت به مقدسات و ارزش‌های دینی مسلمانان شدند.

در پی اقدامات نژادپرستانه و توهین‌آمیز به مقدسات مسلمانان در کشورهای سوئد و هلند، موج اعتراضات مردمی و واکنش‌ شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی در کشورهای مختلف اسلامی و حتی غیراسلامی به وقوع پیوست.

ورامین

مردم شهرستان‌های ورامین ظهر روز جمعه ۷ بهمن ماه پس از اقامه نمازجمعه به خیابان‌های شهر آمده و ضمن محکوم کردن اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد، خواستار اتحاد و همدلی هر چه بیشتر مسلمانان در برابر توطئه دشمنان اسلام شدند.

مردم شهرستان ورامین پس از اقامه نماز جمعه در خیابان مسجد جامع تجمع کرده و با عبور از خیابان شهدای ۱۵ خرداد، مقابل گلزار شهدای سیدفتح الله اجتماع و اقدام کشورهای اروپایی در توهین به مقدسات مسلمانان را محکوم کردند.

زنجان

در پی هتک حرمت به مقدسات دینی و قرآن‌کریم در سوئد، ظهر امروز (۷ بهمن‌ماه) نمازگزاران زنجانی پس از اقامه نمازجمعه، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

در پی اقدامات نژادپرستانه و توهین‌آمیز به مقدسات مسلمانان در کشورهای سوئد و هلند، موج اعتراضات مردمی و واکنش‌ شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی در کشورهای مختلف اسلامی و حتی غیراسلامی به وقوع پیوست.

این اقدام سخیف دشمن، قلوب همه مسلمانان حتی پیروان ادیان توحیدی را جریحه‌دار کرده است‌.

دشمنان قسم‌خورده اسلام و قرآن در سالیان متمادی بی‌شرمانه نشان داده‌اند هرگاه دسیسه‌ها و اقدامات خصمانه‌شان در برابر وحدت، همبستگی، اقتدار و عزت مسلمانان و عاشقان ولایت و امامت زیر لوای پرچم مقدس اسلام ناب محمدی (ص) به نتیجه نمی‌رسد، با توهین به ساحت مقدس قرآن‌کریم و مقدسات دینی، اقدام به جریحه‌دار کردن احساسات مردم آزادی‌خواه جهان به ویژه ملت مسلمان را می‌کنند.

خراسان شمالی

مردم خراسان شمالی در این راهپیمایی‌ها بار دیگر تاکید کردند که همواره درخط انقلاب رهبری و نظام اسلامی هستند و اجازه موج سواری ضد انقلاب از زخم‌ها را نمی‌دهند.

مردم همیشه در صحنه استان با در دست داشتن تصاویری از امام و رهبری و همچنین دست‌نوشته هایی با مضمون «ما تا آخر ایستاده ایم» و «مطیع امر رهبریم»، علیه اهانت کنندگان به قرآن کریم موضع گرفتند.

نمازگزاران در بجنورد، مرکز خراسان شمالی نیز در راهپیمایی پس از نماز جمعه، انزجار و خشم خود نسبت به اهانت به قرآن کریم را به جهانیان اعلام کردند.

رشت

تجمع اعتراض آمیز مردم انقلابی رشت همزمان با سراسر استان گیلان برای محکومیت اقدام سخیفانه و توهین آمیز به ساحت مقدس قرآن کریم و مقدسات اسلامی و دینی در چند کشور اروپایی در میعادگاه های نماز عبادی سیاسی جمعه، امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت، معاون هماهنگ‌کننده دانشگاه امام خامنه‌ای نیروی دریایی سپاه، نماینده عالی دولت در گیلان و جمعی از مردم و مسئولان در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی(ره) رشت برگزار شد.

نمازگزاران جمعه با سر دادن «جانم فدای قرآن»، «هیهات منا الذله»، «ای رهبر آزاده، آماده ایم آماده» و «سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن» انزجار خود را از اقدام ددمنشانه جسارت به ساحت مقدس قرآن کریم ابراز کردند.

اردبیل

راهپیمایان اردبیلی امروز در مقابل مصلی با سردادن شعارهای انقلابی و حمل پلاکارهای حاوی محکومیت هرگونه اهانت به قرآن، هتک حرمت کلام وحی را با اصل احترام به ادیان و آزادی بیان مغایر دانسته و برخورد قانونی و قضایی با عاملان و مسببان قرآن سوزی در کشور سوئد را خواستار شدند.

مردم در این راهپیمایی با در دست داشتن نمادها و آرم های سپاه پاسداران شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس، مرگ بر آل سعود، مرگ بر اسرائیل، اتحاد اتحاد، الله اکبر و لاااله الا الله ، سکوت هر مسلمان خیانت است به قران سر دادند.

در برخی از پلاکارهای راهپیمایان نوشته شده بود " ایستادگی و مقاومت رمز افول آمریکاست"؛ در پایان راهپیمایی نیز بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل در محکومیت اهانت به ساحت قرآن قرائت شد و مردم با فریادهای الله اکبر، محتوای ان را تایید کردند.

در این بیانیه آمده است: قرآن کتاب رحمت، حکمت و عدالت است و مقدس ترین کتاب آسمانی شمرده می‌شود، عمل ننگین اهانت به کلام وحی سبب خشم و نفرت امت اسلامی شده و از مسلمانان جهان می‌خواهیم با اتحاد خود در برابر فتنه انگیزی و توطئه دشمنان ایستادگی کنند.

همزمان در سایر شهرهای استان اردبیل هم نمازگزاران با برگزاری راهپیمایی اهانت به قرآن را محکوم کردند.

دولت سوئد برای سومین بار مجوز قانونی «قرآن‌سوزی» در کشورش را صادر کرده و این‌ اقدام اهانت‌آمیز، این‌بار مقابل سفارت ترکیه در استکهلم صورت گرفته است.

اهواز

مردم اهواز طی این راهپیمایی که از مصلی مهدیه امام خمینی(ره) آغاز شد و تا چهارراه آبادان ادامه پیدا کرد، به اقدام و اهانت کشورهای سوئد و فرانسه به ساحت قرآن کریم را با شعارهایی چون قرآن کلام خداست، خار چشم اشقیاست"، "مرگ بر آمریکا"، "القرآن کتابنا، خامنه‌ای قائدنا" اعتراض کردند.

در پایان این راهپیمایی اعتراضی بیانیه محکومیت اهانت کشور سوئد و فرانسه به قرآن کریم قرائت شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ارشیا ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    0 0
    با راهپیمایی که چیزی درست نمیشه باید کشورهای مسلمان طوری برخورد کنن که اینا دیگه اجازه این کار ها رو به خودشون ندن،
  • ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    0 0
    شاید بهتر باشه کشورهای اسلامی فقط ارتباط و همکاری خود را در مناسبات تجاری ، اقتصادی و صنعت حفظ کنند و همکاری‌های خود با با کشورهای اروپایی و آمریکا قطع کنند یکی بدتر از دیگری