مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: ۱۸۹ هزار حامی، ۴۰ هزار و ۳۰۲ فرزند ایتام و محسنین را حمایت می کنند که با توجه به تعداد قابل توجه فرزند یتیم ‌و محسنین نیازمند حامیان بیشتر هستیم، این حامیان نقش مهمی در آینده فرزندان دارند. 

۱۸۹ هزار حامی ایتام و محسنین استان را یاری می کنند

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد خراسان رضوی، رضا سلم آبادی اظهار کرد: ۱۱ هزار و ۶۹۵ فرزند یتیم و ۲۸ هزار و ۶۰۷ فرزند محسنین و در مجموع ۴۰ هزار و ۳۰۲ فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد در شهرستان های استان خراسان رضوی هستند.

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به ۱۸۹ هزار حامی ایتام و محسنین در استان، گفت: در حال حاضر ۳۹ یتیم و ۴۳۹ فرزند محسنین و در مجموع ۴۷۸ یتیم و محسنین بدون حامی هستند و نیازمند دست پر مهر حامیان هستند.

وی افزود: سرانه دریافتی فرزندان ایتام به صورت میانگین ماهیانه هر فرزند یتیم ۶۲۰ هزار تومان و هر فرزند محسنین ۲۶۱ هزار تومان است.

سلم ابادی با بیان اینکه در ۹ ماه سال جاری ۱۳۲ میلیارد تومان توسط حامیان به حساب ایتام و محسنین به صورت مستقیم واریز شده است، اظهار کرد: کمک های غیر نقدی پرداخت شده طی این مدت توسط حامیان ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی بیان کرد: واریز نقدی به حساب ایتام نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد رشد و محسنین نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴۲ درصد رشد داشته است و در هدایای غیر نقدی ۵۰ درصد رشد را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه میانگین سقف دریافتی هر فرزند یتیم ۱ میلیون تومان و برای محسنین ۷۰۰ هزار تومان است، گفت: با توجه به تعداد زیاد فرزندان ایتام و محسنین در استان، از مردم خیر و نیک اندیش کشور درخواست داریم از طریق سایت ekram.emdad.ir نسبت به انتخاب فرزندان معنوی خود اقدام کنند، افراد با مراجعه به این سایت می توانند فرزند معنوی خود را از استان و شهر دلخواه خود انتخاب کنند.

سلم آبادی گفت: طی ۹ ماهه سال جاری از طریق پایگاه های اطراف حرم، مساجد، نمازهای جمعه و دیدارهای چهره به چهره ۲۷۷۵۹ حامی ثبت نام کرده اند که نیکوکاران مردم مشهد و زائران امام رضا (ع) از استان های مختلف هستند.

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی با بیان اینکه حدود ۱۶۷ حامی ایرانی مقیم خارج از کشور ۷۹۸ فرزند استان را تحت حمایت دارند، افزود: این حامیان طی ۹ ماه سال جاری مبلغ ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نقد و غیر نقدی به فرزندان ایتام و محسنین کمک کردند که ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نقد و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان غیر نقد بوده است.

وی با بیان با بیان اینکه حدود ۵۰۰ فرزند ایتام و محسنین در گذشته، اکنون خود حامی فرزندان ایتام و محسنین هستند، افزود: فرزندان ایتام و محسنینی بودند که حائز رتبه های برتر کنکور، مخترع، دارای سمت های مهم، رتبه های برتر نقاشی و خطاطی و ورزشی شدند و این امر ممکن نبود مگر با کمک وجوهات خیرین.

سلم آبادی گفت: بامشارکت شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان همزمان با سراسر کشور در ۱۶ دی ائمه جمعه استان در خطبه های نماز جمعه ترویج خیر و احسان در طرح اکرام و ایتام را انجام دادند و در این روز ۲۲۰۰ حامی ثبت نام کرده اند و حمایت از ۲۵۰۰ فرزند را عهده دار شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.