رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد راه حل معضل ترافیک در خیابان احمدآباد را جابجایی مطب‌ها عنوان کرد و گفت: مزیت نسبی این نقطه را برای پزشکان کم کنیم تا به نقاط دیگری مانند شهرک سلامت بروند و این معضل برای بیماران هم حل شود.

حل معضل ترافیک احمدآباد در گرو جابجایی مطب‌ها/ پزشکان بدون اجبار مجبور به جابجایی می‌شوند! 

فرهمندی در گفتگو با خبرنگار قدس خراسان اظهار کرد: در مساله پارکینگ مانند همه تسهیلات حمل و نقلی دیگر دو رویکرد وجود دارد؛ یکی تامین حداکثری پارکینگ است و رویکرد دیگر این است که ببینیم برای چه قرار است پارکینگ را تامین کنیم، آیا تامین پارکینگ بیشتر به نفع شهر و در راستای سیاستهای ماست یا نه؟ به همین دلیل به خصوص برای هسته مرکزی شهر و در اطراف حرم مطهر امام رضا این موضوع باید با دقت بیشتری بررسی شود.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک در خصوص محدوده خیابان احمدآباد و نبود جای پارک کافی در آنجا متذکر شد: بخش زیادی از سفرهایی که به آنجا می‌شود سفرهای بیماران است بنابراین از فرد بیمار نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم از حمل و نقل همگانی استفاده کند پس باید زیرساخت لازم برای حمل و نقل با وسیله شخصی مانند پارکینگ را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: اما بحث مهمتری که وجود دارد این است که اصلا چرا این تعداد مطب در آنجا باشد که مشکل جای پارک برای بیماران پیش بیاید؟ به همین علت یکی از بحثهایی که در خصوص محدوده احمدآباد داریم جابجایی مطب هاست اما این موضوع با روشهای قهری امکان پذیر نیست.

فرهمندی گفت: راه حل این است که مزیت نسبی این نقطه را برای پزشکان کم کنیم تا به نقاط دیگری مانند شهرک سلامت بروند و این معضل برای بیماران هم حل شود.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک جابجایی مطب‌ پزشکان را باعث کاهش حجم بار ترافیکی غیرطبیعی فعلی عنوان کرد و افزود: البته این موضوع فعلا در مرحله اولیه است و در حال جمع آوری ایده‌ها و مذاکرات اولیه هستیم، اگر به نتیجه برسیم سازوکار و مدل را با در نظر گرفتن پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی و ... تعریف می‌کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد: اگر این مسیر خوب پیش برود تا اواسط سال آینده به جمع بندی می‌رسیم و کار را شروع می‌کنیم و از آن زمان تا انجام کامل کار اجرایی حدود سه سال زمان می‌برد.

گفتگو: معصومه مومنیان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.