کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: براساس پیش بینی نقشه‌های هواشناسی فعالیت سامانه بارشی با تمرکز بر مناطق شمالی و مرکزی این استان تا روز دوشنبه ( فردا) تداوم دارد.

فعالیت سامانه بارشی در استان بوشهر تداوم دارد

به گزارش قدس آنلاین پیام مساعدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با نفوذ سامانه ناپایدار جوی به استان بوشهر تا فردا دوشنبه برای این استان بارش پراکنده و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین با افزایش سرعت وزش بادهای جنوبی خلیج فارس نیز در بازه زمانی یاد شده مواج و متلاطم است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: با توجه با شرایط نامساعد دریا، دریانوردان باید تا روز دوشنبه از ترددهای غیرضرور در خلیج فارس اجتناب کنند.

وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر نیمه ابری همراه با غبار محلی، وزش باد و در مناطق شمالی و مرکزی استان طی ساعت‌هایی همراه با بارش پراکنده باران گاهی رگبار و رعدوبرق و در برخی نقاط همراه با مه صبحگاهی پیش بینی می‌‎شود.

مساعدی اظهار کرد: در مدت یاد شده جهت وزش باد در استان بوشهر به طور غالب جنوب شرقی تا جنوب غربی گاهی شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا۳۴ گاهی ۴۲ و در سواحل شمالی و مرکزی استان و شمال خلیج فارس طی ساعت‌هایی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل شمالی و مرکزی استان ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمترپیش بینی می‎شود.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۵:۲۷ ، مد ساعت ۱۲:۱۶ ، جزردوم ساعت ۱۹:۰۷ پیش بینی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.