رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: سالانه ۹۰۰ هزارتن گوشت در کشور مصرف می‌شود که ۱۴۰ هزارتن آن وارداتی ست.

سالانه ۹۰۰ هزارتن گوشت در کشور مصرف می‌شود/آغاز طرح تشدید نظارت بهداشتی مواد پروتئینی از سیزدهم اسفند

به گزارش قدس خراسان، محمد آقامیری در نخستین نشست تخصصی مدیران کشتارگاه‌های دام و طیور منطقه ۵ کشور در مشهد اظهار کرد: سازمان دامپزشکی کشور امسال هم مانند پارسال برنامه تشدید نظارت بهداشتی بر مواد پروتئینی را در تعطیلات نوروز و همچنین ماه مبارک رمضان تا پایان عید سعید فطر خواهد داشت ازاین رو امسال این برنامه از سیزدهم اسفند امسال تا پایان عید فطر اجرا می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: این نظارت‌های بهداشتی بر مراکز تولید و عرضه مواد غذایی و همچنین رستوران‌ها و هتل‌ها در ایام تعطیلات نوروز و همچنین در ماه مبارک رمضان انجام می‌شود.

وی گفت: کشتارگاه‌های کشور از روز دوم عید فعال هستند تا کمبودی در تولید گوشت مرغ و گوشت قرمز وجود نداشته باشد.

آقامیری افزود: کشور ما جزو معدود کشورهایی است که غذا و گوشت به راحتی به آن وارد کشود نمی‌شود و باید از مجاری خاصی رصد شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه بیش از ۸۰۰ نوع بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد افزود: سلامت مردم خط قرمز سازمان دامپزشکی کشور است و با حساسیت زیادی ذبح دام و توزیع آن از لحاظ شرعی و بهداشتی انجام می‌شود.

وی گفت: پارسال حدود ۹۰۰ تن گوشت مرغ و گوشت قرمز شناسایی و معدوم شد.

آقامیری گفت: مرکز تحقیقات دام در گلمکان خراسان رضوی که یکی از مهمترین مراکز تحقیقاتی دامپزشکی کشور به شمار می‌رود تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: اجرای این مرکز تحقیقات از پارسال در دستور کار قرار گرفت و تا کنون ۹۴ درصد پیشرفت داشته است

وی افزود: حدود ۲۶ سال گذشته ساخت مرکز مطالعات تحقیقات بیماری‌های دام در گلمکان خراسان رضوی آغاز، اما ۹ سال گذشته ساخت این مجموعه متوقف شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.