معاون راهبردی قوه قضائیه گفت: استان خراسان رضوی، در زمینه نهادهای ارفاقی و کمک به بازگشت بزهکاران به جامعه پیشتاز است و از احکام ارفاقی و کمک به افرادی که قصد دارند حضوری مفید در جامعه داشته باشند استقبال می کند.

خراسان رضوی، در زمینه نهادهای ارفاقی و کمک به بازگشت بزهکاران به جامعه پیشتاز است

به گزارش قدس خراسان، در نشستی با حضور معاون راهبردی قوه قضائیه از فعالان نهادهای ارفاقی، تخفیفی و مجازات‌های جایگزین، امروز در در دفتر دادستان مشهد تقدیر شد.

معاون راهبردی قوه قضائیه در حاشیه این نشست اظهار کرد: در طول ۹سالی که قانون نهادهای ارفاقی تصویب شده است، سیاست قوه قضائیه بر حمایت از این نهادها بوده است.

محمد صاحبکار افزود: از نظر قوه قضائیه، قاضی مانند طبیبی است که می‌خواهد برای بیمارش نسخه بنویسد؛ بنابراین ما هیچ علاقه‌ای به صدور احکام سنگین نداریم.

وی گفت: باید سامانه‌هایی طراحی شود که ما بتوانیم از بازگشت بزهکاران به جامعه و بازنگشتن آن‌ها به سوی رفتارهای نادرست اطمینان حاصل کنیم و بازخوردهای مطلوب آن‌را دریافت کنیم.

صاحبکار افزود: ما امروز در جبهه جنگ حقوق بشر هستیم، دشمنان حجمه‌هایی بر جمهوری اسلامی وارد می‌کنند که ما نیز باید واکنش‌های مناسبی در مقابل آن‌ها داشته باشیم.

معاون راهبردی قوه قضائیه گفت: تصوری که عموم از قوه قضائیه در ذهن دارند نسبت به همکاران ما در دستگاه قضا باید اصلاح شود که زحمت آن بر روی دوش اصحاب رسانه است.

وی افزود: در خراسان رضوی نه فقط دستگاهی مثل بهزیستی بلکه تمامی دستگاه‌های شهری و استانی به عنوان نهاد ارفاقی شناخته می‌شوند و این درون خودش یک نوآوری است.

صاحبکار گفت: برای سنجش اثر بخشی این حکم‌های ارفاقی، باید کارگروهی تشکیل بشود که نه به عنوان دادستانی بلکه به طور مستقل از اثر بخشی حکم ارفاقی اطمینان حاصل کنند و گزارش آن‌را به دستگاه قضایی و رسانه‌ها ارائه کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.