معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب ایران با بیان اینکه هم اکنون ۱۸۰ روستای بزرگ کشور تصفیه خانه فاضلاب مستقل دارد، گفت: تعداد تصفیه خانه های آب نیز از ۲۷ عدد در ابتدای انقلاب به ۲۸۵ مورد در زمان حاضر افزایش یافته است.

معاون آبفای کشور: ۱۸۰ روستای بزرگ کشور تصفیه خانه فاضلاب مستقل دارد

به گزارش قدس خراسان، مجید آقازاده حبشی در مراسم آغاز اجرایی خط لوله گذاری آب شرب از "چهارچاه جعفرآباد به تربت حیدریه" در مرکز استان خراسان رضوی اظهار کرد: عملیات آبرسانی به ۲۰ هزار روستای کشور با مجموع اعتبار اولیه ۱۰۷ هزار میلیارد تومان در دست مطالعه یا انجام است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب افزود: کنون عملیات اجرایی آبرسانی و اجرای خط لوله به ۱۰ هزار روستا با هزینه کرد ۴۷ هزار میلیارد تومان در دست اجراست که با بهره برداری از آن دسترسی چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر اهالی روستاهای نقاط مختلف ایران به آب آشامیدنی با کیفیت ممکن خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین مطالعه و اقدامات لازم برای آبرسانی به ۱۰ هزار روستای دیگر کشور در دست انجام است که برای این موضوع ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار اولیه پیش بینی شده است.

آقازاده حبشی به طرحهای مختلف آب و فاضلاب در اقصی نقاط روستاهای کشور اشاره کرد و گفت: دسترسی کمی و کیفی روستانشینان ایران به آب سالم و بهره مندی از فاضلاب پس از پیروزی انقلاب رشد و توسعه جهشی داشت، به طور مثال در حالیکه سال ۱۳۵۷ فقط چهار تصفیه خانه فاضلاب روستایی داشتیم، این رقم اکنون به ۲۵۷ مورد رسیده است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب تصریح کرد: فقط در دهه فجر امسال ۷ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه آب و فاضلاب افتتاح شده است که بدین طریق هزار و ۴۰۰ روستا از آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره مند شده اند، ضمن اینکه ۳۵ پروژه فاضلاب با ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نقاط مختلف ایران در دست اجرا است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر اجرا و لوله گذاری ۱۴ هزار و ۶۰۰ کیلومتر خط انتقال و ۲۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه توزیع آب در نقاط مختلف کشور در دست اجراست و تقریبا تمام شهرها از این ماده حیاتی برخوردار شده اند ضمن اینکه با شتاب گرفتن طرحهای عمرانی پوشش کامل آب شرب روستاها نیز در آینده نه چندان دور محقق می شود.

آقازاده حبشی تعداد طرحهای آبرسانی کشور را ۷۳ مورد اعلام کرد و افزود: برای این طرحها ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در دست هزینه است، از دیگر سو با تشریک مساعی خیران نیکوکار؛ بهبود کمی و کیفی آب و فاضلاب شتاب گرفت.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری نیاز استان خراسان رضوی برای توسعه شبکه آبرسانی اعم از شهری و روستایی؛ در خصوص تامین اعتبار مورد نیاز طرحهای فاضلاب شهرستان تربت حیدریه قول مساعد داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.