رئیس‌ کل دادگستری استان بوشهر گفت: ۳۹۹ زندانی به دنبال عفو بزرگ مقام معظم رهبری از زندان‌های استان بوشهر آزاد شد.

آزادی ۳۹۹ زندانی با عفو رهبری در استان بوشهر

به گزارش قدس آنلاین، مهدی مهرانگیز رئیس دادگستری استان بوشهر ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به ابلاغ بخشنامه موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفیف مجازات متهمان اظهار داشت: پس از پیشنهاد رئیس قوه قضاییه و موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفیف مجازات، تمام واحدهای قضایی استان بوشهر پرونده‌ زندانیان مشمول عفو و تخفیف و تقلیل مجازات را آغاز کردند.

وی اضافه کرد: این عفو و تخفیف مجازات پس از پیروزی انقلاب اسلامی در 44 سال گذشته، برای نخستین بار با دستور مقام معظم رهبری مشمول عفو یا تخفیف مجازات متهمین می‌شوند.

رئیس‌ کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه در تمامی حوزه‌های قضایی و زندان‌های استان به‌صورت شبانه‌روزی برای اجرایی شدن این مهم در دستور کار قرار گرفت گفت: تاکنون ۳۹۹ نفر مشمول این عفو و آزادی مطلق در استان بوشهر شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

مهرانگیز اضافه کرد: در این راستا ۳۰۰ نفر از زندانیان هم مشمول تقلیل یا تخفیف مجازات شدند و متهمین در هر مرحله‌ای مربوط به اغتشاشات بودند با قبول مقام معظم رهبری که پیشنهاد شده بود مورد توجه قرار گرفت.

وی بیان کرد: اگر متهمین مرتکب قتل، ضرب و جرح یا تخریب عمدی نشده بودند همه آنان مورد عفو قرار گرفتند و با دستور و لطف پدرانه مقام معظم رهبری برای متهمین دیگر سابقه کیفری محسوب نمی‌شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر ادامه داد: اگر متهمین مشمول عفو نمی‌شدند برای آنان سابقه جرم محسوب می‌شد ولی اکنون هیچ سابقه کیفری در پرونده آنان ثبت نمی‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.