نتایج یک مطالعه جدید تحت عنوان "گزارش ثروت" که از سوی یک شرکت مشاوره مهاجرت مستقر در لندن موسوم به شرکت "هنلی اند پارتنرز" منتشر شد نشان داد، آمریکا دیگر همچون زمان قبل از همه‌گیری کووید-۱۹ برای ثروتمندان جهان یک اقامتگاه وسوسه انگیز نیست.

آمریکا دیگر برای ثروتمندان جهان جذاب نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه راشاتودی، طبق نتایج این گزارش سال گذشته میلادی، نرخ ورود افراد با ثروت خالص بالا به آمریکا بعضا تا میزان بیش از ۸۰ درصد نسبت به نرخ ورود مربوط به سالهای قبل از وقوع همه‌گیری کاهش یافته است.

طبق این گزارش در حالی که نرخ ورود سالانه طبقه مهاجران ثروتمند به آمریکا بین ۲۰۱۳ و ۲۰۱۹، بین ۶۴۰۰ تا ۱۰۸۰۰ نفر در نوسان بود در سال ۲۰۲۲ به سطح ۱۵۰۰ میلیونر کاهش یافت. این گزارش بیان می‌کند که آمریکا دارد "در میان میلیونرهای مهاجر جذابیت خود را از دست می‌دهد" و مفهوم "رویای آمریکایی" اکنون "به کما رفته است."

همچنین به نوشته این گزارش، کشورهایی که تا پیش از این عمده مهاجران اهل آنها بودند تغییر کرده‌اند. در حالی که تا پیش از این اکثر درخواست کننده‌های برنامه‌های مهاجرت با سرمایه‌گذاری اهل "کشورهای در حال توسعه با گذرنامه‌های ضعیف، دسترسی بدون روادید محدود و تحرک اقتصادی کم" بودند حالا اکثر مهاجران تازه وارد اهل کشورهای توسعه یافته هستند.

به گفته تحلیلگران، ثروتمندان به دلیل توانایی آنها در تحرک آزادانه در سراسر جهان، می‌توانند پیامدهایی برای سلامت یک اقتصاد داشته باشند و این تحرک آنها یک سیگنال هشدار اولیه در ارتباط با روند آینده یک کشور می‌فرستد. داده‌های شرکت مذکور نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۴، آمریکا بیشترین نرخ ورود افراد با دارایی یک میلیون دلار یا بیشتر را داشته است. با این حال، در سال ۲۰۲۲ این کشور تنها در رده بندی در این زمینه در جهان رتبه ششم را پس از امارات، استرالیا، سنگاپور، کانادا و سوئیس کسب کرد.

اندرو آمویلز، سرپرست تحقیقات در شرکت "نیو ورلد ولث" که به تهیه این گزارش کمک کرد، گفت: افراد هنوز وارد می‌شوند اما تعداد افرادی که خارج می‌شوند بسیار افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.