مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: طرح انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور بخشی از دغدغه کم آبی را رفع می کند و اجرای آن در کنار طرحهای تعادل‌بخشی آب ضروری است.

طرح انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور بخشی از دغدغه کم آبی را رفع می‌کند

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای خراسان رضوی، علیرضا طاهری اظهار کرد: عده ای نسبت به اجرای پروژه انتقال آب از دریا به شرق کشور انتقاد دارند، این درحالی است که اگر بالاترین میزان صرفه جویی، انسداد چاه های غیرمجاز، کنترل برداشت ها از منابع آبی، کمترین اسراف و بیشترین بهره وری را در استان داشته باشیم باز هم کمبود آب داریم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی بیان کرد: اجرای طرح های تعادل بخشی ضروری است و کشوری با وجود دریاهای بیکران خلیج فارس و عمان در جنوب و بزرگترین دریاچه در شمال کشور، چرا باید دغدغه آب داشته باشد؟

وی ادامه داد: پروژه بزرگ شیرین سازی و انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با اجرای بخش اول طرح عظیم انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور، ۲۸۰ میلیون مترمکعب آب برای تامین کمبود آب صنایع، خدمات و شرب به استانهای سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی اختصاص می یابد.

طاهری تاکید کرد: در کنار مسوولیت حفاظت و تعادل بخشی باید همزمان طرح های انتقال آب به حوزه‌های آبریز استان نیز اجرا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.