دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در اختتامیه ششمین جشنواره ابوذر خراسان رضوی گفت: سند هوا وفضا در کشور به عنوان زیر ساخت و نرم افزار برای رسانه به تصویب رسید و در حال اجراست. 

سند هوا و فضا به عنوان زیرساخت رسانه به تصویب رسیده است

به گزارش قدس خراسان، اختتامیه ششمین جشنواره ابوذر خراسان رضوی، امروز پنج شنبه چهارم اسفند با حضور اهالی رسانه استان و حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در سالن فردوسی مجموعه قلم برگزار شد.

حجت الاسلام خسرو پناه در این مراسم بیان کرد: رسانه از ابتدای بشر بوده ولی در دو دهه اخیر سرعت انتشار آن بالا رفته است و این سرعت رسانه را فقط در بخش خبری و فیلم شاهد هستیم، همانطور که یک فیلم هالیوودی در کمتر از یک روز قابل دسترسی در ایران است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در اختتامیه ششمین جشنواره ابوذر خراسان رضوی گفت: اما در بخش دستاوردهای علمی بدلیل اقتصاد دانش بنیان این در به صرفه نیست که یک مطلب علمی به سرعت انتشار پیدا کند، اما در زمان کرونا ما به واکسن کرونا دست یافتیم و به دستور رهبری که این امر را به نفع مردم می دانست دانشش را در اختیار دیگران گذاشتیم.

سند هوا و فضا به عنوان زیرساخت رسانه به تصویب رسیده است

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر رسانه یک ابزار انحصاری در دست قدرتمندان و صهیونیست و فراماسون‌هاست، افزود: بخش اعظمی از رسانه، فضا است و ما در حوزه نرم افزاری رسانه رشد کنیم و سپاه و ارتش توانسته در حال حاضر ماهواره بر بسازد و در مدار قرار دهد و این زیرساخت بسیار مهم است.

خسروپناه با تاکید بر اینکه در ۱۰ سال آینده قدرتمندان با وضع قوانین بین المللی جدیدی نمی‌گذارند دولت جدیدی وارد عالم فضا شود، اظهار کرد: سند هوا و فضا در شورای عالی انقلاب مصوب شده است و در حال اجراست.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در اختتامیه ششمین جشنواره ابوذر خراسان رضوی افزود: در حال حاضر ما باید به رشد مرتب ماهواره‌ها بپردازیم و در مدار قرار دهیم تا قدرت رسانه‌ای مان بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه جنگ رسانه ای در حال انجام است، یکی از ضعف‌های رسانه های ملی و انقلابی را نداشتن رسانه انبوه عنوان کرد و افزود: رسانه های متعدد و اصحاب رسانه که دانش رسانه می‌دانند زیاد داریم اما همه آنها به صورت جزیره ای عمل می کنند و شبکه سازی ضعیف است و تاثیرگذاری مطلوب ندارد.

خسروپناه گفت: در جهاد تبیین مهمترین ابزار رسانه است و زمانی می شود جهاد انجام داد که جمعیت و تلاش در آن زیاد باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با توصیه به کار جمعی و شبکه سازی خبرنگاران، گفت: رسانه های انقلابی از جمله خبرنگاران، سخنرانان، خطبا و ائمه جمعه و ... شبکه رسانه در استان و کشور تشکیل دهید و همه با هم یک پیام را به شرط اینکه سرعت عمل داشته باشید، منتقل کنید تا تاثیرگذاری ان را در اجتماع ببینید.

هیچکس مانند خبرنگار نمیتواند شبکه مسائل را ارائه دهد

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی در اختتامیه جشنواره ابوذر بیان کرد: بدنه رسانه استان، بدنه پویا، مسئله شناس و عالم است و جشنواره یک اقدام و یک تلاش برای تمرین و کار جبهه ای است.

سند هوا و فضا به عنوان زیرساخت رسانه به تصویب رسیده است

مهدی شاد گفت: از ابتدای جشنواره مسایل بوم استان و شهر مشهد در جشنواره ملموس بود ولی ما نمیخواهیم مشهد را مانند واتیکان و رم مدیریت کنیم و با آن مدل مقابله می کنیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی با بیان اینکه گرانیگاه و پشتوانه فکری حرکت ما برای حل مسائل است، گفت: ائمه اطهار(ع) و خصوصا امام رضا(ع) پشتوانه و روش حرکت ماست و هر ضربه ای که به این حرکت خدشه وارد کند، با قلم و اقدام عملی وارد می شویم.

وی در پایان متذکر شد: اختتامیه این جشنواره به معنای پایان آن نیست و آرا و اندیشه هایی که در آثار آمده است برای ما ارزشمند است و جهت انتقال تجربه و تضارب آرا به سراغ شما خواهیم آمد.

رشد کیفی گزارش‌های ویدئویی بسیار خوب بود

دبیر ششمین جشنواره ابوذر خراسان رضوی در بخش دیگری از این مراسم بیان کرد: رشد کیفی و کمی گزارش های ویدئویی از نگاه داوران این جشنواره دور از انتظار بود و از نظر کمیت ۱۴/۸ درصد آثار ارسالی گزارش ویدئویی بود.

سند هوا و فضا به عنوان زیرساخت رسانه به تصویب رسیده است

فاطمه سهامی گفت: آثار مکتوب بیشترین آمار را داشته اند و ۲۳/۲ درصد سهم اثار مکتوب بوده است و همچنین تعداد شرکت کنندگان ۶۷ درصد آقا و ۳۳ درصد خانم بودند.

وی افزود: یکی از گلایه های داوران در بخش آثار مکتوب بود که از نظر کیفی رشد چندانی نداشته اند.

دبیر ششمین دوره جشنواره ابوذر خراسان رضوی سهم آثار مصاحبه را ۱۱/۲ درصد عنوان کرد و ادامه داد: آثار پوستری نیز ۱۱ درصد را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: در این دوره دو بخش ویژه داشتیم، بخش ویژه برنامه‌سازی در فضای مجازی که شاهد استقبال خوبی از آن بودیم و بخش ویژه روزنامه‌نگاری تحقیقی که متاسفانه در روزنامه‌نگاری تحقیقی هم از نظر کمی و هم کیفی شرکت‌کنندگان حضور شایسته‌ای نداشتند.

سهامی متذکر شد: جشنواره با اختتامیه به پایان نرسیده است و کماکان از دغدغه و دیدگاههای خبرنگاران برای شبکه مسایل استفاده خواهیم کرد و همچنین ابعاد آموزشی و انتقال تجربه جشنواره بعد از این ادامه خواهد داشت و این ها تحولی در مسیر تعالی جشنواره است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.