آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۱۱ و ۱۲ اسفندماه برگزار می‌شود، برخی داوطلبان نسبت به زمان برگزاری آزمون گلایه داشته و خواستار تعویق زمان آزمون بودند.

روایت برگزاری یک آزمون و گلایه‌ داوطلبان؛ با آرامش فقط به ۱۱ اسفند فکر کنید

به گزارش قدس آنلاین، از تابستان ۱۴۰۱ که زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ اعلام شد و داوطلبان متوجه شدند که آزمون در اسفندماه امسال برگزار می‌شود، موج گلایه‌ها نسبت به زمان برگزاری آزمون آغاز شد.

برخی حتی کمپین‌هایی تشکیل دادند و خواستار تعویق زمان برگزاری آزمون شدند.

* چرا گلایه؟

اما گلایه‌مندی این داوطلبان به چه دلیل بود و چرا خواستار تعویق زمان آزمون بودند؟

برای پاسخ به این سوال با یکی از این داوطلبان معترض به زمان برگزاری آزمون گفت‌وگو کردیم، وی گفت: امسال سازمان سنجش آموزش کشور آزمون کارشناسی ارشد را بدون هیچگونه اطلاع رسانی به موقع سه ماه جلوتر اعلام کرده است، در حالیکه هر سال این آزمون در اردیبهشت ماه برگزار می‌شد اما امسال در یک تصمیم ناگهانی قرار شد آزمون در اسفندماه برگزار شود.

داوطلب دیگری هم دلیل خود برای عدم برگزاری آزمون در فصل زمستان را اینگونه بیان کرد که
در اسفندماه بسیاری از مناطق دچار برف هستند و زندگی در آنجا مختل شده است بنابراین بهتر است آزمون کارشناسی ارشد در اواخر اردیبهشت ماه برگزار شود.

روایت برگزاری یک آزمون و گلایه‌ داوطلبان؛ با آرامش فقط به ۱۱ اسفند فکر کنید

* نگاهی به زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در سال‌های گذشته

اما بدانیم که در چند سال گذشته آزمون کارشناسی ارشد چه زمانی برگزار شده است؟

آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ در روزهای ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه برگزار شد.

آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ در روزهای ۷ و ۸ مردادماه برگزار شد، در سال ۱۴۰۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا از سوی ستاد مقابله با کرونا زمان آزمون به تعویق افتاد.

آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۹ نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا با تعویق در روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ مردادماه برگزار شد.

آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۸ در روزهای ۲۳ و ۲۴ خرداد برگزار شد، زمان برگزاری این آزمون نیز به دلیل درگیری برخی مناطق کشور با سیل به تعویق افتاده بود.

آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۷ در روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت برگزار شد.

آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۶ در روزهای ۷ و ۸ اردیبهشت ماه برگزار شد.

آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۵ در روزهای ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت برگزار شد.

آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۴ در روزهای ۱۵ ،۱۶ و ۱۷ بهمن ماه سال ۱۳۹۳ برگزار شد.

آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۳ در روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ بهمن ماه سال ۱۳۹۲ برگزار شد.

آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۲ در روزهای ۱۸، ۱۹ و ۲۰ بهمن ماه سال ۱۳۹۱ برگزار شد.

آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۱ در روزهای ۲۶، ۲۷ و ۲۸ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۰ برگزار شد.

آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۰ در روزهای ۲۷ تا ۲۹ بهمن ماه برگزار شد.

توجه به این زمان‌ها نشان می‌دهد که از سال ۹۰ تا سال ۹۴ آزمون کارشناسی ارشد در فصل زمستان برگزار می‌شده و به دلایلی که در آن زمان دشواری برگزاری آزمون در زمستان اعلام شد زمان برگزاری آزمون به اردیبهشت‌ماه موکول شد، البته آزمون سه بار در اردیبهشت ماه برگزار شد و پس از آن سه سال متوالی به دلیل وقوع سیل و شیوع ویروس کرونا زمان آزمون به تعویق افتاد.

سال گذشته دوباره آزمون در اردیبهشت ماه برگزار شد و امسال تصمیم بر این است که آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته در روزهای ۱۱ و ۱۲ اسفندماه برگزار شود.

روایت برگزاری یک آزمون و گلایه‌ داوطلبان؛ با آرامش فقط به ۱۱ اسفند فکر کنید

* تلاش بیهوده برخی داوطلبان برای تعویق زمان برگزاری آزمون

با اعلام زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد برخی داوطلبان با اطلاع از برگزاری آزمون در اسفندماه برای تعویق زمان برگزاری آزمون تلاش کردند، اما این تلاش به سرانجام نرسید.

یکی از داوطلبان کنکور که خواستار تعویق زمان برگزاری آزمون شدند اینگونه بیان کرد که زمان مقرر برگزاری آزمون که سالی یک بار توسط سازمان سنجش به‌عنوان مجری برگزار می‌شود، همواره در اردیبهشت‌ ماه بوده و به‌ جز سه بار که به دلیل بلایای طبیعی شامل سیل و بیماری کرونا یک تا سه ماه به تعویق افتاده، در بقیه موارد در همان اردیبهشت برگزار شده است. داوطلبان با توجه به روال هفت سال گذشته، برنامه‌ آماده‌سازی خود را برای شرکت در آزمون در اردیبهشت ۱۴۰۲ تنظیم کرده بوده اما سازمان سنجش با اتخاذ تصمیمی اعلام کردند که آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ از این به بعد بجای اردیبهشت ۱۴۰۲ در اسفند ۱۴۰۱ برگزار می‌شود و با این تصمیم قریب ۳ ماه (نسبت به روال ۲ سال اخیر که کنکور آخر اردیبهشت بوده) از بهترین زمان آماده‌سازی داوطلبان از بین رفته است.

* دلایل سازمان سنجش برای عدم تعویق آزمون

گلایه‌مندی و خواسته داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد را با عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور مطرح کردیم.

پورعباس گفت: فرآیند آزمون کارشناسی ارشد از ۲ ماه پیش شروع و تمام کارها انجام شده است. این فرایند شامل مواردی همچون چاپ و شخصی‌سازی می‌شود، امکان تغییر سوالات وجود ندارد، بنابراین آزمون در موعد مقرر برگزار خواهد شد.

فراز و نشیب داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد با صحبت‌های رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به پایان رسید، چرا که حالا داوطلبان مطمئن از زمان قطعی برگزاری آزمون باید به چگونگی حضور در کنکورشان فکر کنند.

روایت آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ در روزهای ۱۱ و ۱۲ اسفندماه به ایستگاه آزمون می‌رسد، از روز گذشته توزیع کارت آزمون آغاز شده و داوطلبان باید برای دریافت کارت اقدام کنند و در روز آزمون در حوزه‌های محل برگزاری آزمون حاضر شوند.

مشاوران آموزشی بر این عقیده‌اند که داوطلبان کنکور باید در این روزهای پایانی مانده تا آزمون فقط آرامش خود را حفظ کرده و با آرامش به جمع‌بندی دروس بپردازند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.