نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنده نمی‌گویم که حقوق نخبگان را افزایش دهید یا مالیات آنها را کم کنید بلکه بنده می‌گویم که باید به آنها احترام بگذاریم و جوری صحبت نکنیم که تحقیر شوند.

متفکرآزاد: جوری صحبت نکنیم که نخبگان تحقیر شوند

به گزارش قدس آنلاین، روح‌الله متفکرآزاد در جلسه علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی معافیت مالیاتی، در اخطاری با استناد به اصل ۳ قانون اساسی بیان کرد: بنده با رفع تبعیض ناروا موافق هستم، در خصوص مالیات‌ها نیز معتقدم که هر کسی حقوق بیشتری دریافت می‌کند باید مالیات آن را به صورت پلکانی پرداخت کند. در بحث حقوق‌ها نیز از نظر بنده باید یک تفاوت منطقی در جامعه حاکم باشد اما ما نمی‌توانیم جامعه را کمونیستی اداره کنیم. متاسفانه نتیجه نگاهی که بعضا در مجلس شورای اسلامی یا جامعه وجود دارد تحقیر نخبگان است.

وی در ادامه اظهار کرد: بنده از کشورهای اروپایی و آمریکایی مثال نمی‌زنم بلکه از کشورهای حوزه خلیج فارس صحبت می‌کنم که نخبگان ما را که برای آنها پول خرج کرده و آنها را تربیت کرده‌ایم جذب می‌کنند. زمانی در کشور پزشکان هندی و پاکستانی طبابت می‌کردند اما امروز تخصص پزشکان ایرانی و اساتید دانشگاه‌های ما زبانزد است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جایگاه علمی کشور حاصل دستاوردهای این نخبگان است نباید جوری صحبت کنیم که نخبگان تحقیر شوند. اگر صفویه پیشرفت کرد دلیل آن احترام به نخبگان بود، تمدن‌ها را دانشمندان و نخبگان هستند که می‌سازند.

متفکر آزاد تاکید کرد: بنده نمی‌گویم به آنها اضافه حقوق بدهید یا مالیات آنها را کم کنید بلکه می‌گویم به نخبگان احترام بگذارید. مشکلات کشور به دست این افراد حل می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.