مسئول سازمان بسیج حقوقدانان فارس از آزادسازی ۸۰ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های فارس با پرداخت بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان خبر داد.

۸۰ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های فارس آزاد شدند

به گزارش قدس آنلاین، روح‌الله مهبودی در جلسه شورای عالی قشر بسیج حقوقدانان اظهارداشت: در بحث آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد با پرداخت بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان، ۸۰ زندانی جرایم غیرعمد از زندان آزاد شدند که تعداد ۱۶ نفر از آن‌ها با پیگیری‌های بسیج مهندسان استان و به مناسبت روز مهندس بوده است.

وی، همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی حقوق‌یاران در راستای پیشگیری از جرایم و بالابردن سطح آگاهی حقوقی عامه مردم در مساجد و محلات، فعال‌سازی دفتر واحد خواهران و استفاده از آنان در واحدهای حل و سازش و وکالت درمعاضدت قضایی، تدوین طرح قاضی در مدارس، چهار مرحله ارائه مشاوره حقوقی درزندان، حضور در درمانگاه‌ها و مراکز درمانی با امضای تفاهم نامه با بسیج جامعه پزشکی، برنامه‌های مستمر پنجشنبه‌های آموزشی جهت بالا بردن و بروز نگهداشتن اطلاعات حقوقی وکلا و بسیجیان حقوقدان، طرح تدوین کتب درسی از دوره ابتدایی با عنوان حقوق شهروندی و حقوق عامه برای فرهنگ‌سازی حقوقی از پایه ابتدایی، همایش‌های علمی متعدد، ارائه بسته‌های معیشتی برای زندانیان معسر، راه‌اندازی کانال‌های مجازی بسیج حقوقدانان و اتاق مشاوره حقوقی در این کانال ها، از جمله برنامه‌های مختلف اجراشده در ۲ماه گذشته است.

حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی رئیس کل دادگستری فارس هم در ادامه این جلسه ضمن تاکید بر ادامه مستمر این جلسات و تبریک اعیاد شعبانیه، با اشاره به عفو گسترده مقام معظم رهبری، با بیان اینکه تا کنون در این راستا بیش از ۲ هزار نفر آزاد شده‌اند، تصریح کرد: یکی از مباحث جهاد تبیین، بیان فعالیت‌های دادگستری و بسیج حقوقدانان است که باید روی آن کار کرد و در کنار آن، فعالیت‌های اقتصادی که دادگستری و بسیج حقوقدانان انجام می‌دهند، در پژوهش، باید تبیین شود.

موسوی با تاکید بر پیشقدم بودن بسیج در این موارد ادامه داد: در بحث احکام مجازات جایگزین حبس تاکنون اقدامات خوبی انجام شده و ۸ هزار و ۳۱ احکام جایگزین حبس داشتیم، اما بجای جرایم مالی مجازات‌ها بایستی به سمت مسائل دیگر سوق داده شود که در این خصوص پیگیری‌های لازم در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در خیلی شاخص‌ها در رتبه‌های اول و یا حتی بیشتر از حد مشخص شده هستیم، تاکید کرد: یکی از مواردی که باید روی آن توجه کنیم، بحث صلح و سازش بخصوص در پرونده‌های خانوادگی است.

موسوی با تاکید بر فعالیت بیشتر بسیج حقوقدانان در این‌موارد، افزود: طرح هر مسجد یک‌حقوقدان و قاضی در مدرسه با توجه به اثرگذاری مطلوب حتما دنبال شود و ان‌شاالله منشا اثرات خوبی در جامعه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.