رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون شهرستان‌های "سبزوار، ششتمد، کاشمر و کوهسرخ" خراسان رضوی بر طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفتند.

۴ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفتند

به گزارش قدس خراسان، دکتر محمد پهلوان کاشی اظهارکرد: این در حالی است که در تاریخ ۶ اسفند ماه سال جاری تنها ۲ شهرستان "خلیل آباد و کوهسرخ" در خراسان رضوی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار داشتند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین بر اساس اعلام وزارت بهداشت هم اینک ۱۰ شهرستان استان خراسان رضوی شامل باخرز، بجستان، بردسکن، خلیل آباد، رشتخوار، فریمان، قوچان، گناباد، نیشابور و زبرخان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی گفت: هم اکنون مشهد و ۱۸ شهرستان دیگر شامل بینالود، تایباد، تربت جام، تربت حیدریه، جغتای، جوین، چناران، گلبهار، خواف، خوشاب، داورزن، درگز، زاوه، سرخس، صالح آباد، فیروزه، کلات و مه ولات، در شرایط آبی کرونایی قرار دارند.

پهلوان افزود: هیچ یک از شهرستان‌های خراسان رضوی در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارد.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه کرونا هنوز پایان نیافته است، گفت: متاسفانه ساده انگاری و عدم توجه به اصول بهداشتی از سوی مردم سبب افزایش چرخه انتقال این بیماری در سطح جامعه شده است.

وی افزود: کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده نکردن از ماسک، رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم شست و شوی دست ها به طور مداوم و مراجعه نکردن به مراکز واکسیناسیون برای دریافت واکسن کرونا از جمله علل افزایش این بیماری در خراسان رضوی است.

پهلوان ادامه داد: به مردم توصیه می‌شود برای کاهش و قطع انتقال چرخه این بیماری در سطح جامعه، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و در اولین فرصت برای دریافت دز یادآور واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون کووید۱۹ مراجعه کنند تا از ورود به موج جدید کرونا و پیامدهای آن جلوگیری شود.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه دریافت دز یادآور واکسن کرونا نقش مهمی در پیشگیری از مرگ و میرهای کرونایی در موج هشتم شیوع این بیماری دارد، افزود: واکسیناسیون نقش موثری در افزایش ایمنی بدن و جلوگیری از بدحالی در صورت ابتلا به کرونا دارد لذا از تمامی افراد بالای ۱۸ سالی که ۶ ماه از زمان دریافت آخرین دُز واکسنشان گذشته می‌خواهیم که جهت دوری از آسیب‌های موج هشتم بحران کرونا به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده و دُز یادآور را دریافت کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.