معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با اشاره به نحوه ثبت‌نام اولویت‌های بعدی حج ۱۴۰۲ از تکمیل ۸۰ درصد ظرفیت کاروان‌های حج آینده و نام‌نویسی ۶۰ هزار نفر برای تشرف به این سفر معنوی تاکنون خبر داد.

نام‌نویسی ۶۰ هزار نفر در کاروان‌های حج ۱۴۰۲ تاکنون/‌ ثبت‌نام اولویت‌های بعدی چگونه انجام می‌شود؟

به گزارش قدس آنلاین، اکبر رضایی، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه ثبت‌نام متقاضیان حج ۱۴۰۲ چهارشنبه دهم اسفندماه آغاز شد، اظهار داشت: ثبت‌نام مشمولان تشرف به حج آینده به صورت زمان‌بندی شده ومرحله‌ای صورت گرفته است که اولویت نخست به افرادی که سال ۹۹ قرار بود به حج مشرف شوند، اما به دلیل لغو عملیات حج به این سفر اعزام نشدند، اختصاص پیدا کرد.

تکمیل ظرفیت ۸۰ درصد کاروان‌های حج ۱۴۰۲

وی با بیان اینکه اولویت دوم از جمعه ساعت ۱۲ صبح امکان ثبت‌نام داشتند، افزود: اولویت دوم حج افرادی بودند که اسناد ثبت‌نامی را تا پایان سال ۸۵ در اختیار داشتند و اولویت سوم تا پنجم به صورت روزشمار تا پایان فروردین ۸۶ تا پایان اردیبهشت ۸۶ و تا اول خرداد ۸۶ هستند.

مسجدالحرام در ایام حج تمتع ۱۴۰۱

رضایی با اشاره به استقبال از ثبت‌نام کاروان‌های حج ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد ظرفیت کاروان‌ها تکمیل شد و به این ترتیب امکان اعلام اولویت بعدی یعنی سوم را که تا پایان فروردین ۸۶ است، نداریم.

۶۰ هزار نفر تاکنون در کاروان‌های حج ثبت‌نام کرده‌اند

وی با بیان اینکه امکان فراخوان عمومی برای اولویت‌های سوم به بعد ‌وجود ندارد، تصریح کرد: ‌نام‌نویسی از افرادی که اسناد ثبت‌نامی آن‌ها تا پایان فروردین ۸۶ بود، متوقف شده است. البته تاکنون حدود ۱۰ هزار نفر از متقاضیان تشرف به حج ۱۴۰۲ به صورت موقت کاروان را رزرو کرده‌اند و در حال تکمیل روند ثبت‌نام هستند و بیش از ۵۰ هزار نفر نیز با پرداخت هزینه، ثبت‌نام قطعی کرده‌اند.

ثبت‌نام اولویت‌های بعدی حج چگونه اعلام می‌شود؟

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت به ادامه روند ثبت‌نام در کاروان‌های حج آینده اشاره کرد و گفت: ثبت‌نام‌های بعدی پس از رصد وضعیت کاروان استان‌ها متناسب با سهم آن‌ها انجام می‌شود. اگر هم به هر دلیل برخی از متقاضیان از حضور در حج آینده انصراف دهند یا پس از گذشت ۴۸ ساعت از رزرو کاروان، ثبت‌نام خود را قطعی نکنند، فراخوانی در سطح استان برای باز شدن ظرفیت جدید اعلام می‌شود تا ظرفیت کاروان تکمیل شود. بر همین اساس، فراخوان‌های بعدی استانی ‌و به تناسب شرایط استان و وضعیت کاروان‌هاست.

به گزارش فارس، هزینه حج تمتع ۱۴۰۲ در ۲ نرخ اعلام شده است که برای اولویت‌های نخست حج آینده این هزینه ۴۳ تا ۷۸ میلیون تومان و برای سایر اولویت‌ها ۱۰۹ تا ۱۳۹ میلیون تومان است که اولویت نخست باید این هزینه را در یک قسط بپردازد و سایر متقاضیان ۱۰۰ میلیون را به عنوان قسط اول و باقی هزینه که به تناسب نوع کاروان است، در قسط دوم که زمان آن اطلاع‌رسانی می‌شود، باید پرداخت کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.