مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از افتتاح ۲۴ پروژه آبخیزداری با اعتباری ۲۱ میلیارد تومانی در هفته منابع طبیعی امسال خبر داد.

افتتاح ۲۴طرح آبخیزداری در سمنان/ نیاز طرح‌های مناطق سیل‌خیز استان به ۲۰۰۰میلیارد تومان اعتبار

به گزارش قدس آنلاین، جعفر مرادی حقیقی اظهار کرد: این پروژه‌ها که آماده افتتاح شدند، این هفته با حضور مسوولان ارشد استانی به بهره‌برداری می‌رسند.

وی با بیان اینکه امسال ۶۰ پروژه آبخیزداری با اعتباری ۵۴ میلیارد تومانی در استان اجرایی شده افزود: این پروژه از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور، اعتبارات ملی و استانی تامین اعتبار شدند.
وی با بیان اینکه تعدادی از این پروژه‌ها پیش از این افتتاح شدند ادامه داد: ۲۴ پروژه آبخیزداری نیز که اخیرا آماده بهره‌برداری شدند در هفته منابع طبیعی که از امروز ۱۵ اسفند آغاز شده و تا ۲۲اسفند ادامه دارد، به بهره‌برداری می‌رسند.

مرادی حقیقی با اشاره به آخرین وضعیت بررسی حوضه‌های آبخیز در این استان کویری گفت: تاکنون ۵۳ حوضه آبخیز مورد مطالعه قرار گرفته و طرح آن از سوی قرارگاه آبخیزداری تایید شده است.
وی از وجود دو میلیون هکتار حوزه سیل‌خیز در استان خبر داد و اضافه کرد: تاکنون مطالعات یک میلیون هکتار از این حوزه های سیل خیز انجام شده است و برای آغاز مطالعات یک میلیون هکتار دیگر نیز برنامه‌ریزی شده است.

 وی ادامه داد: برای اجرای پروژه های آبخیزداری در این ۵۳ حوضه آبخیز، ۲۰۰۰میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به اهمیت اجرای طرح های آبخیزداری در استان های کم بارشی همچون سمنان، گفت: اجرای پروژه های آبخیزداری بهترین راهکار برای مقابله با کم آبی در استان های کم بارش کشور است.
وی ادامه داد: اجرای این پروژه ها جدا از ذخیره سازی آب و کنترل و مدیریت سیلاب ها به تغذیه سفره های زیرزمینی در استان نیز کمک می کنند.
 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.