رئیس هیئت دوومیدانی خراسان رضوی گفت: برنامه استعدادیابی از سال آینده با کمک حامی مالی اجرا می‌شود و در صورتی که تلاش مربیان نتیجه دهد، دستمزدها افزایش می‌یابد.

آغاز طرح استعدادیابی دوومیدانی از سال ۱۴۰۲

به گزارش قدس خراسان، رضا امین زاده در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین خبرها از دوومیدانی خراسان رضوی اظهار کرد: در ماه‌های اخیر سعی کردیم تمرکز خود را روی بحث استعدادیابی بگذاریم. در همین خصوص توافقاتی با آموزش‌وپرورش و شهرداری جهت جذب نیروی انسانی منعقد شده که به مساله مهم استعدادیابی بپردازیم.

رئیس هیئت دوومیدانی خراسان رضوی بااشاره به پرداخت حقوق پایه مربیان دوومیدانی، ادامه داد: این برنامه از سال آینده با کمک حامی مالی اجرا می‌شود، در صورتی که تلاش مربیان نتیجه دهد و ورزشکاران به سطوح بالاتر ارتقا یابند حقوق مربیان نیز افزایش می یابد.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش در رشته دوومیدانی، اعلام کرد: از حیث اهمیت آموزش این رشته ورزشی دوره‌های آموزشی ما مطابق تقویم فدراسیون خواهد بود.

امین زاده در خصوص امکانات و تجهیزات موجود در استان، عنوان کرد: باید فکری به حال تعمیر پیست دوومیدانی سعدآباد شود، البته که مدت‌هاست بانوان ما در مجموعه ورزشی کوثر تمرین می‌کنند اما در بخش آقایان نیازمند بازسازی و تعمیر امکانات سخت‌افزاری هستیم.

رئیس هیئت دوومیدانی خراسان رضوی در خصوص تعداد اندک رای دهندگان در مجمع انتخاباتی دوومیدانی، بیان کرد: براساس آیین‌نامه جدید سرپرستان هیأت‌ها امکان رای دادن نداشتند و از سوی دیگر یک ناظر از فدراسیون در مجمع انتخاب رئیس هیأت دوومیدانی حضور داشت که این موضوع را تایید کرد، بنابراین تعداد آرا مقدار قابل توجهی نبود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اجاره یا فروش فضاهای ورزشی جهت حمایت بهتر از ورزشکاران، گفت: این اقدام از سوی کمیسیون‌های تخصصی اداره کل ورزش و جوانان پیگیری می‌شود و هیات در این زمینه ورود پیدا نمی‌کند. اداره کل جهت توسعه رشته‌های مختلف ورزشی از جمله دوومیدانی اقداماتی در این زمینه نیز انجام داده‌اند.

امین زاده با اشاره به اینکه بیشترین حمایت‌ها از ورزشکاران ملی‌پوش از سوی فدراسیون است، افزود: تعدادی از ملی‌پوشان استان با حمایت فدراسیون و هیأت در حال تمرین برای مسابقات در ایران و خارج از کشور هستند.

رئیس هیئت دوومیدانی خراسان رضوی با اشاره به رویکرد مختلف دانشگاه‌ها برای آینده نسل‌های مختلف، عنوان کرد: در ورزش افرادی که خلاقیت دارند می‌توانند مهارت خود را ارتقا دهند، لذا فعالیت مرکز نوآوری در ورزش در این زمینه به ورزشکاران می‌تواند کمک شایانی کند.

وی تغییر سبک زندگی را عامل مهم کاهش حضور آقایان در دوومیدانی برشمرد و بیان کرد: در گذشته ورزش پدیده‌ای تفریحی و سرگرم کننده بود، اما اکنون به واسطه تغییر سبک زندگی، آقایان بیشتر زمان خود را به اشتغال و کسب درآمد اختصاص می‌دهند و برخلاف گذشته حضور کمتری دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.